-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 166 str., oprawa miękka
Książka Marty Łockiewicz i Katarzyny Bogdanowicz pt. Dysleksja u osób dorosłych to pierwsza w Polsce publikacja całościowo przedstawiająca problem specyficznych trudności w uczeniu się u osób dorosłych.
Pomimo wciąż rosnącego zainteresowania tematyką dysleksji rozwojowej, problem funkcjonowania dorosłych osób z tym zaburzeniem pozostaje nadal w kręgu zainteresowań wąskiej grupy badaczy. Książka przedstawia zagadnienie dysleksji z różnych perspektyw naukowych: psychologicznej, pedagogicznej i medycznej. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział dotyczący mocnych stron dorosłych osób z dysleksją, ponieważ większość prac z zakresu psychologii klinicznej koncentruje się na deficytach, pomijając kwestie zdolności i talentów.
Publikacja Dysleksja u osób dorosłych ma nie tylko walory naukowe, lecz także praktyczne, ponieważ zawiera m.in. przegląd metod diagnostycznych stosowanych w Polsce i na świecie. Pozwoli wielu osobom z dysleksją lepiej zrozumieć swój problem, a nauczycielom inaczej spojrzeć na swoich studentów i uczniów.
Jej odbiorcami oprócz dorosłych osób z dysleksją, mogą być zarówno naukowcy, studenci psychologii i kierunków pedagogicznych, jak i przyszli nauczyciele kształcący młodzież oraz dorosłych na ponadgimnazjalnych etapach edukacji.
Spis treści
WstępRozdział 1
Terminologia i definicje specyficznych zaburzeń czytania i pisania
1.1. Pojęcie specyficznych zaburzeń czytania i pisania –
problemy terminologiczne
1.2. Pojęcie specyficznych zaburzeń czytania i pisania –
problemy definicyjne
1.3. Współczesne definicje specyficznych zaburzeń czytania i pisania –
analiza porównawcza
1.4. Próba własnego modelowego ujęcia specyficznych zaburzeń
czytania i pisania
Rozdział 2
Przyczyny specyficznych zaburzeń czytania i pisania
na poziomie poznawczym i biologicznym
2.1. Poziom poznawczy – patomechanizm
2.1.1. Trzy podstawowe nurty badań nad patomechanizmem
specyficznych zaburzeń czytania i pisania
2.1.2. Badania psychofizjologiczne
2.1.3. Hipoteza deficytu fonologicznego
2.1.4. Hipoteza podwójnego deficytu
2.1.5. Parcjalne zaburzenia podstawowych funkcji
percepcyjno-motorycznych
2.1.6. Deficyt integracji percepcyjno-motorycznej
2.2. Poziom biologiczny – etiologia
2.2.1. Strukturalne i funkcjonalne zmiany w mózgu
2.2.2. Specyficzne zaburzenia czytania i pisania a genetyka
2.2.3. Hipoteza deficytu wielkokomórkowego
2.2.4. Deficyt uczenia się proceduralnego
2.2.5. Podsumowanie koncepcji dotyczących etiologii
specyficznych zaburzeń czytania i pisania
Rozdział 3
Specyficzne zaburzenia czytania i pisania u osób dorosłych – deficyty
3.1. Pojęcie i modele komunikacji
3.2. Czytanie i pisanie jako proces komunikowania się językowego
3.3. Symptomy specyficznych zaburzeń czytania i pisania
u osób dorosłych
3.3.1. Przegląd badań dotyczących deficytów poznawczych
dorosłych osób ze specyficznymi zaburzeniami
czytania i pisania
3.3.2. Przegląd badań nad czytaniem i pisaniem u dorosłych osób
z dysleksją rozwojową
3.3.3. Podsumowanie
3.4. Metody diagnostyczne dla osób dorosłych
3.5. Emocjonalno-motywacyjne konsekwencje specyficznych zaburzeń
czytania i pisania
Rozdział 4
Specyficzne zaburzenia w czytaniu i pisaniu u osób dorosłych – mocne strony
4.1. Pojęcie, teorie i modele zdolności
4.1.1. Wybitne zdolności
4.1.2. Modele zdolności
4.2. Zdolności: werbalne, wzrokowo-przestrzenne, twórczość,
motywacja osiągnięć
4.2.1. Zdolności werbalne
4.2.2. Zdolności wzrokowo-przestrzenne
4.2.3. Różnice między płciami w zdolnościach werbalnych
i wzrokowo-przestrzennych
4.2.4. Mózgowe reprezentacje różnych zdolności –
asymetria międzypółkulowa
4.2.5. Związek wzrokowego przetwarzania informacji i twórczości
4.2.6. Twórczość
4.2.7. Motywacja osiągnięć
4.3. Pojęcie stylów uczenia się
4.3.1. Metapoznanie
4.4. Mocne strony osób ze specyficznymi zaburzeniami czytania
i pisania w percepcji społecznej
4.4.1. Zmiany w rozumieniu pojęcia „specyficzne zaburzenia
czytania i pisania”
4.4.2. Szczególne zdolności osób ze specyficznymi zaburzeniami
czytania i pisania w percepcji społecznej
4.4.3. Sławne osoby ze specyficznymi zaburzeniami
czytania i pisania
4.4.4. Wiedza o zasobach psychologicznych dorosłych osób
ze specyficznymi zaburzeniami czytania i pisania
w świetle badań oraz doniesień jakościowych i ilościowych.
Ujęcie całościowe
4.4.4.1. Ujmowanie specyficznych zaburzeń czytania
i pisania jako profilu szczególnych zdolności
4.4.5. Styl uczenia się a specyficzne zaburzenia czytania i pisania
4.4.6. Wiedza o zasobach psychologicznych dorosłych osób
ze specyficznymi zaburzeniami czytania i pisania
w świetle badań i doniesień jakościowych i ilościowych.
Wybrane zdolności
4.4.6.1. Zdolności wzrokowo-przestrzenne a specyficzne
zaburzenia czytania i pisania
4.4.6.2. Twórczość a specyficzne zaburzenia
czytania i pisania
4.4.6.3. Osobowość, motywacja a specyficzne zaburzenia
czytania i pisania
4.4.7. Badania mocnych stron osób ze specyficznymi zaburzeniami
czytania i pisania – podsumowanie
Zakończenie
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-287-6
-
Autor:
Łockiewicz Marta,Bogdanowicz Katarzyna Maria