Metody aktywizujące Jak nauczyć uczniów uczenia się Poradnik nauczyciela
2010, wydanie 2, format 145 x 210, objętość 182 str., oprawa miękka
Poradnik dla dydaktyków i wychowawców pracujących z młodzieżą gimnazjalną i licealną, którzy chcą uczyć efektywniej.
W części I Autorka pokazuje, jak doskonalić siebie jako nauczyciela i co zrobić, aby proces dydaktyczny przebiegał sprawnie. Omawia dwa modele nauczania, zdecydowanie opowiadając się za tym, którego celem jest nie tyle wpajanie uczniom wiedzy, co umożliwienie im podwyższenia poziomu kompetencji. Podkreśla, że jednym z kluczy do efektywnego nauczania jest nauczyciel – kompetentny pod względem specjalistycznym, dydaktycznym i psychologicznym. Podpowiada, jak pedagodzy mogą podnosić poziom własnej motywacji i kompetencji.
Klucz drugi do efektywnego nauczania to uczeń. Dlatego w II części książki znajduje się prawie 120 ćwiczeń psychologicznych, które nauczyciel może przeprowadzić z uczniami w celu rozwoju ich umiejętności osobistych i społecznych oraz przekształcenia grupy w zgrany zespół. W ten sposób pomoże młodzieży w uczeniu się. Sprawi, że uczniowie będą bardziej zmotywowani i skoncentrowani, uwierzą w siebie, będą się skuteczniej komunikować, staną się bardziej twórczy.
To książka dla nauczycieli, którzy chcą być skuteczni i uczyć z pasją.
Książka
-
ISBN:
978-83-619-3213-0
-
Autor:
Hanna Hamer