-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Z zagadnień pedagogiki współbycia Studia, rozprawy i szkice – z okazji jubileuszu dziesięciolecia serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Kraków 2009, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 308 str., oprawa miękka
Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością – nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach.
Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię „Nauczyciele – Nauczycielom” ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie.
Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii
„Nauczyciele – Nauczycielom”, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem.
Spis treści
Część ISeria „Nauczyciele – Nauczycielom”
w opinii współautorów i czytelników
Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn
Wstęp
Kazimierz Denek
Wartości w książkach pedagogicznych serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Beata Oelszlaeger
Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” jako inspiracja do kształcenia
studentów pedagogiki (kilka refleksji)
Antoni Gwizdak
Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych
w ujęciu autorów serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Małgorzata Znaj
Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” jako wypowiedź o przyjaźni i miłości
Wiesława Korzeniowska
Tradycja i współczesność w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Alina Gorniok-Naglik
Obecność literatury w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Ewa Kochanowska
Małe formy literackie i potoczne w serii
„Nauczyciele – Nauczycielom”
Lidia Wollman
Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Jadwiga Uchyła-Zroski
Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne
w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Beata Wojtal
Wątki ludyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”
Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec
Wokół Dziecka. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom”
w opinii studentek polonistyki
Część II
Wokół pedagogiki współbycia
Bronisława Dymara
Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się – nauczania
kompleksowego i pedagogiki współbycia
Urszula Dębska
Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu
Urszula Morszczyńska
Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu
Maria Z. Pulinowa
O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej
Justyna Sikora
Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu
ról zawodowych
Lucyna Skorecka
Odwaga bycia kreatywnym
Jadwiga Szymaniak
O kulturę kontaktów społecznych w szkole
Danuta Waloszek
Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa
Agnieszka Olczak
Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko
mechanizmów społecznych
Maria Szymańska
Dorośli i dzieci – świat zawarty w rysunkach przedszkolaków
(czyli o porozumiewaniu się przez sztukę)
Elżbieta Maria Minczakiewicz
„Teatr z łyżki” jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci
o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju
Elżbieta Napora
Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka
ze strony środowiska rodzinnego
Anett a Soroka-Fedorczuk
Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci
w wieku przedszkolnym
Urszula Szuścik
Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych – głosy o plastyce i pięknie
Alicja Skibicka
Kto może ukształtować twórczego ucznia?
Helena Danel-Bobrzyk
Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki
Maciej Kołodziejski
Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka
Implikacje gordonowskie
Radosław Tarczoń
Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego – z badań własnych
Adam Adamski
Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego
paradygmatu psychologicznego
Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc
Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej
Małgorzata Iwanowicz
Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego
na poziomie starszych klas szkoły podstawowej
Adriana Adamska
Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym
Danuta Kocurek
Młodzież w świecie małej ojczyzny – w świetle badań ankietowych
Wacław Korzeniowski
Dziecko w świecie cywilizacji technicznej
Izabela Gomołka-Walaszek
Różnice progresu rozwojowego bliźniąt
Bibliografia (wybór)
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-929-7
-
Redaktor:
Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn, Urszula Szuścik