-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 404 str., oprawa miękka
W dyskusjach nad polską edukacją słyszy się wiele słów krytycznych i podkreślających niedoskonałość naszej szkoły. Źle oceniają ją uczniowie, źle nauczyciele, źle rodzice. Ocenom poddawany jest model kształcenia, często tradycyjny, uniemożliwiający własną aktywność uczniów, blokujący motywację do rozwijania własnej kreatywności i zainteresowań. Krytykowany jest model wychowania, a właściwie jego brak. Wiele przykładów świadczy o tym, że nauczyciele nie są przygotowani do pracy wychowawczej.
Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty przedstawiające szanse, trudności i zagrożenia dla praktyki edukacyjnej, które odpowiadają na postulaty współczesności. Teksty te zachęcają do refleksji pedagogicznej i stawiają pytania o najpilniejsze potrzeby współczesnych nauczycieli i pedagogów specjalnych, a także granice ich autonomii moralnej, intelektualnej niezależności oraz odpowiedzialności osobowej, zawodowej i publicznej.
Książka adresowana jest do studentów kierunków nauczycielskich, aby mogli zgłębić i poszerzyć wiedzę i kompetencje w ramach modułu kształcenia nauczycielskiego, a także do pedagogów, nauczycieli, wychowawców i urzędników państwowych odpowiedzialnych za politykę oświatową.
Spis treści
WstępI
Nauczyciel wobec zmiany
Czesław Banach
Edukacja nauczycielska wobec zadań transformacji ustrojowej
i reformy systemu edukacji
Stefan M. Kwiatkowski
Oczekiwania społeczne wobec nauczycieli – w kierunku szlachetnej utopii
Kazimierz Szmyd, Marta Uberman
Nauczyciel w obliczu edukacyjnych dylematów ponowoczesności
Bożena Muchacka, Mirosław Szymański
Kompetencje jako transgresyjny potencjał nauczycieli
Ks. Janusz Mastalski
Integracja środowiska nauczycielskiego
Helena Wrona-Polańska
Zdrowie nauczyciela w sytuacji przemian społecznych i reformy edukacji
Maria Katarzyna Grzegorzewska
Wpływ zmian wynikających z reformy oświaty na poziom stresu
w grupie zawodowej nauczycieli
Jadwiga Daszykowska
Poczucie szczęścia i jakości życia w ocenie nauczycieli studiujących
Shunji Tanabe
Teacher education to enhance learning environment
Ružena Žarnovičanová
Profession of teacher in historical and present dimension
Milan Jozek, Jarmila Jurová
Th e importance of interpersonal communication
in pedagogical-educational process
II
Refleksje na temat cech „dobrego nauczyciela”
Irena Adamek
Poszukiwanie „dobrego nauczyciela”.
Kilka odniesień do pracy nauczycieli i szkoły
Barbara Guzik
Nauczyciel przyszłości w opinii uczniów gimnazjum i liceum
Marianna Kniazian
Problem kształtowania osobowości nauczyciela-badacza
w humanistycznym paradygmacie oświaty na Ukrainie
Iwona Czaja-Chudyba
Przygotowanie nauczyciela do rozwijania myślenia krytycznego u dzieci
Mirosław Frejman, Stanisława D. Frejman
O rozwijaniu refl eksyjnej postawy przyszłych nauczycieli
Maria Kocór
Nauczyciele a reforma szkolnictwa w Polsce – dynamika postaw
Agata Popławska
Szkic do portretu nauczyciela gimnazjum
Dorota Szumna
Nauczyciel jako słuchacz w procesie komunikowania się
z uczniem w klasie szkolnej
Vladimír Šebeň, Iveta Šebeňová
Efektívnosť fyzikálneho vzdelávania a jej determinanty
Elżbieta Maria Minczakiewicz
Nauczyciel czy pedagog specjalny? Kwestie przygotowania pedagogicznego
i doskonalenia zawodowego, kompetencji, zadań i funkcji
Anna Steliga
Kształcenie plastyczne osób niepełnosprawnych
na przykładzie głuchoniemej studentki M. N.
Lucyna Sarad
Postać nauczyciela w literaturze polskiej XVI wieku
Jolanta Bujak-Lechowicz
Emisja głosu w szkole podstawowej i gimnazjum
III
Nauczyciel wobec nowych zadań edukacyjnych
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow
„Uczeń rozumie, co nauczyciel miał na myśli”
– kontrowersje wokół operacjonalizacji celów
Ireneusz Kawecki
Przedmiotowe treści wiedzy pedagogicznej nauczycieli historii
Refl eksje metodologiczne
Nada Babić, Stanislava Irović
Interaction between pre-school teacher and children
in learning and teaching
Elżbieta Marek
Nauczyciel wczesnej edukacji w zmieniającej się szkole
Bożena Pawlak
Jak przebiega proces przebudowy modelu pracy nauczycieli
pierwszego szczebla edukacji?
Barbara Nawolska, Joanna Żądło
Nauczyciel kształcenia zintegrowanego a błędy popełniane przez uczniów
na zajęciach matematycznych
Irmina Zioło
Rola nauczyciela w wychowaniu ekologicznym uczniów klas początkowych
współczesnej szkoły
Ingrid Paśko, Marta Kucharska-Żądło
Doskonalenie nauczycieli. Mity i rzeczywistość
Ewa Lubina
E-learning w kształceniu nauczycieli przedszkoli
Joanna Łukasiewicz-Wieleba
Komputer w edukacji dziecka. Refl eksje pedagoga
Emilia Musiał
E-learning – nowoczesne narzędzie
doskonalenia zawodowego nauczyciela
IV
Nauczyciel w środowisku lokalnym
Joanna Łukasik
Współczesny nauczyciel w środowisku lokalnym.
Odgrywanie roli działacza społecznego w środowisku lokalnym w świetle badań
Małgorzata Jaśko
Dyrektor i nauczyciel wobec nowych zadań
wewnętrznego nadzoru pedagogicznego
Magdalena Malik
Rola nauczyciela gimnazjalnego w środowisku lokalnym
Anna Panek
Kompetencje współczesnego nauczyciela plastyki
w kontekście jego aktywności życiowej.
Nauczyciel wychowawca jako człowiek odpowiedzialny za innych ludzi
Józefa Matejek
Zadania i rola pedagoga szkolnego we współczesnej szkole
Wiesława Walc
Specyfika roli pedagoga szkolnego. Potrzeby i rzeczywistość
Magdalena Piorunek, Marlena Woźniak
Nauczyciel jako doradca zawodowy
Ks. Mirosław Wierzbicki
Nauczyciele szkół salezjańskich i ich rola w środowisku lokalnym
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-937-2
-
Redaktor:
Bożena Muchacka, Mirosław Szymański