Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Jim Larson, Andrzej Kołodziejczyk
Waga produktu: 0.41 kg
EAN: 9788363766535
Wysyłka od: 9.90 PLN

Autorzy prezentowanej książki – Jim Larson i Andrzej Kołodziejczyk – to wybitni specjaliści w zakresie problematyki przemocy w szkole. Jim Larson jest autorem i współautorem dwóch książek na ten temat, przetłumaczonych i wydanych w Polsce przez Fraszkę Edukacyjną: Najpierw pomyśl i Pomoc dzieciom w radzeniu sobie z gniewem. Kilka razy odwiedził Polskę i prowadził warsztaty z nauczycielami.
Na podstawie tych dwóch książek powstał program szkolenia polskich nauczycieli. Został on zaprezentowany w niniejszej książce.
Andrzej Kołodziejczyk jest socjologiem, trenerem-superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, współautorem programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej”. Jest też autorem licznych warsztatów i treningów dla nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych itp., poświęconych między innymi problematyce agresji i przemocy, motywowania do zmiany zachowania i zespołów interdyscyplinarnych.
Szkolni dręczyciele nie atakują pod wpływem emocji. Dobrze wiedzą, co chcą osiągnąć. Planują swe działania na zimno, by zyskać władzę nad słabszymi, aprobatę ze strony koleżanek i kolegów, a przez to panowanie nad grupą.
Badania i obserwacje pokazują negatywny wpływ szkolnego dręczenia na relacje między uczniami i ich problemy edukacyjne, a także relacje w dorosłym życiu, zarówno tych, którzy byli dręczeni, jak i tych, którzy dręczyli.
Książka ta z pewnością pomoże nauczycielom w radzeniu sobie z przypadkami dręczenia wśród szkolnej młodzieży. Jest rodzajem przewodnika, wzbogaconego przykładami scenariuszy do przeprowadzenia zajęć z uczniami. Pokazuje też krok po kroku, jak zbudować i wdrożyć strategię przeciwdziałania przemocy w całym środowisku ucznia.

Spis treści:

O Autorach
Wstęp
ROZDZIAŁ 1 Zrozumieć szkolne dręczenie
ROZDZIAŁ 2 Skala agresji w polskich szkołach
ROZDZIAŁ 3 Trzy zasady skutecznego zapobiegania zjawisku
ROZDZIAŁ 4 Osiem kroków programu przeciwdziałania dręczeniu

KROK 1 Stworzenie Zespołu do spraw zapobiegania szkolnej przemocy
KROK 2 Włączenie do akcji kolegów-nauczycieli, rodziców i członków lokalnej społeczności
KROK 3 Ocena problemu
KROK 4 Opracowanie szkolnej polityki, która będzie zapobiegała powstawaniu zjawiska dręczenia
KROK 5 Zorganizowanie dla personelu odpowiednich szkoleń, które pomogą wprowadzić ten projekt w życie
KROK 6 Rozwinięcie wiedzy uczniów o tym, czym jest dręczenie, a następnie ocena zjawiska na podstawie rozmowy z klasą
KROK 7 Zmobilizowanie uczniów - świadków przemocy - do czujności wobec zjawiska dręczenia
KROK 8 Ciągłość i rozwijanie podjętych działań
Aneks 115
Bibliografia 148

Książka

  • ISBN: 

    978-83-63766-53-5

  • Autor: 

    Jim Larson, Andrzej Kołodziejczyk

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2019

  • Format: 

    210 x 297

  • Liczba stron: 

    150

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss