-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Katowice 2012, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 314 str., oprawa miękka
Podręcznik ten kierowany jest nie tylko do studentów, instruktorów oraz trenerów pływania, lecz także do szerokiego grona nauczycieli wychowania fizycznego o zróżnicowanym poziomie przygotowania z zakresu pływania. Niniejsza pozycja przygotowana została z myślą wsparcia pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Zwiera wiele ciekawych propozycji i rozwiązań do wykorzystania na poszczególnych etapach procesu nauczania - uczenia się pływania.
Dziękujemy wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do powstania tej pracy. Jednocześnie mamy nadzieję, iż książka ta będzie pomocna w procesie nauczania i doskonalenia pływania.
Spis treści
1. Wprowadzenie2. Organizacja procesu nauczania - uczenia się pływania
2.1. Metody, zasady i formy stosowane w dydaktyce nauczania pływania
2.2. Skuteczność procesu dydaktycznego
2.3. Czynniki decydujące o szybkości nauczania pływania
2.4. Rola i znaczenie czynności nauczycielskich w procesie nauczania pływania
2.5. Lekcja pływania. Budowa toku lekcyjnego
2.6. Formy organizacyjne grupy
2.7. Środki dydaktyczne stosowane w nauce pływania
2.8. Bezpieczeństwo na zajęciach z pływania
2.9. Kontrola w procesie nauczania - uczenia się umiejętności pływackich
2.10. Ocena w procesie nauczania pływania
2.11. Lekcja pływania-sytuacje trudne
2.12. Kompetencje nauczyciela
2.13. Pierwszy etap nauczania pływania, cele i zadania
3. Rola zabaw w nauczaniu pływania
3.1. Gry i zabawy bez przyborów
3.2. Gry i zabawy z wykorzystaniem piłek
3.3. Gry i zabawy z wykorzystaniem desek pływackich
3.4. Gry i zabawy z wykorzystaniem makaronów
3.5. Gry i zabawy w wykorzystaniem lasek gimnastycznych
3.6. Gry i zabawy z wykorzystaniem przedmiotów zatapialnych
3.7. Gry i zabawy z wykorzystaniem różnych przyborów dydaktycznych.
3.8. Gry zespołowe w wodzie
4. Drugi etap nauczania pływania
4.1. Technika pływania kraulem na grzbiecie
4.1.1. Styl grzbietowy w świetle przepisów pływania
4.1.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania kraula na grzbiecie
4.2. Technika pływania kraulem na piersiach
4.2.1. Styl dowolny w świetle przepisów pływania
4.2.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania kraula na piersiach
4.3. Technika pływania stylem klasycznym (żabką)
4.3.1. Styl klasyczny w świetle przepisów pływania
4.3.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania stylu klasycznego
4.4. Technika pływania stylem motylkowym (delfinem)
4.4.1. Styl motylkowy w świetle przepisów pływania
4.4.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania stylu motylkowego (delfina).
4.5. Technika skoków startowych
4.5.1. Technika skoku startowego na głowę
4.5. 1.1. Systematyka ćwiczeń do nauczania skoku na głowę
4.5.2. Technika skoku startowego w stylu grzbietowym (start z wody)..
4.5.2.1. Systematyka ćwiczeń do nauczania startu zwody
w stylu grzbietowym
4.5.3. Przepisy FINA dotyczące wykonywania skoku startowego
4.6. Nawroty
4.6.1. Technika nawrotu w stylu grzbietowym
4.6. l. l .Przepisy FINA dotyczące wykonywania nawrotu
w stylu grzbietowym
4.6.1.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania nawrotów
w stylu grzbietowym
4.7. Technika nawrotu w stylu dowolnym
4.7.1. Przepisy FINA dotyczące wykonywania nawrotu
w stylu dowolnym
4.7.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania nawrotów
w stylu dowolnym
4.8. Technika nawrotu w stylu klasycznym
4.8. l. Przepisy FINA dotyczące wykonywania nawrotu
w stylu klasycznym
4.8.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania nawrotu
w stylu klasycznym
4.9. Technika nawrotu w stylu motylkowym
4.9.1. Przepisy FINA dotyczące wykonywania nawrotu
w stylu motylkowym
4.9.2. Systematyka ćwiczeń do nauczania nawrotu
w stylu motylkowym
4.10. Technika nawrotów w stylu zmiennym
4.10.1. Przepisy FINA dotyczące wykonywania nawrotów
w stylu zmiennym
5. Plany wynikowe z pływania
5.1. Programowanie i planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej
5.2. Ogólne zasady tworzenia planów wynikowych
5.3. Plany wynikowe z pływania dla klas I-VI
6. Przykładowe konspekty.
7. Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
978-83-60841-91-4
-
Autor:
Alicja Stachura,Łucja Płatek