Warszawa 2013, wydanie 2, format 145 x 205, objętość 256 str., oprawa miękka
Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami.
W niniejszej publikacji przedstawiono szeroki zestaw instrumentów marketingowych możliwych do stosowania w aptekach. Pozwalają one zapewnić satysfakcję pacjentów oraz umożliwić aptece osiągnięcie właściwego poziomu obrotów, a tym samym przyczyniają się do zbudowania wysokiej pozycji rynkowej placówki.
W książce omówiono:
- zasady efektywnego zarządzania asortymentem leków,
- sposoby prowadzenia negocjacji zakupowych,
- reguły ustalania cen,
- metody skutecznej komunikacji z pacjentami.
Spis treści
I. Apteki w obliczu zmian na rynku w 2012 rokuII. Apteka jako mikroprzedsiębiorstwo
III. Metody analizy otoczenia apteki
IV. Konkurencja na rynku aptecznym
V. Strategie producentów i hurtowników
VI. Uwarunkowania zachowań pacjentów
VII. Badania marketingowe w aptece
VIII. Usługi doradztwa siłą apteki
IX. Oznaczenie i marka apteki
X. Aranżacja wnętrza apteki
XI. Zarządzanie półką w aptece
XII. Samoobsługa w aptece
XIII. Franchising na rynku aptecznym
XIV. Promocja apteki
XV. Strategie cenowe aptek
XVI. Zasady i techniki porozumiewania się z pacjentem
XVII. Plan marketingowy apteki
XVIII. Neuromarketing a funkcjonowanie apteki
XIX. Negocjacje w działaniach aptek
Zakończenie
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-264-4114-1
-
Autor:
Małgorzata Michalik,Henryk Mruk,Tomasz Barałkiewicz