-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2006, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 236 str., oprawa miękka
Celem niniejszego opracowania jest diagnoza przygotowania samotnych ojców do roli rodzicielskiej. Autorka starała się odpowiedzieć na pytania: w czym ustępuje samotne ojcostwo samotnemu macierzyństwu? Co powoduje, że w sytuacji orzekania rozwodu prawo do wychowania dziecka przypada zazwyczaj matce? Czy stoją za tym jakieś przesłanki kulturowe, społeczne, czy stereotypy?
Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w których omówiono m. in. problem samotnego ojcostwa w świetle literatury przedmiotu, scharakteryzowano sytuację życiową ojców po rozwodzie, opisano osobowościowe komponenty przygotowania ojców po rozwodzie do pełnienia ról rodzicielskich oraz ich kompetencje rodzicielskie. W ostatnim rozdziale autorka przedstawiła zależności między kompetencjami rodzicielskimi a cechami osobowościowymi i postawami rodzicielskimi badanych ojców.
Przedstawione wyniki analiz badawczych mogą okazać się przydatne w poradnictwie rodzinnym
i wychowawczym.
Spis treści
WstępRozdział I
Problem samotnego ojcostwa w świetle literatury przedmiotu
1. Koncepcje ról rodzicielskich
1.1. Role rodzicielskie w świetle teorii rozwoju poznawczego
1.2. Role rodzicielskie w świetle teorii systemów społecznych
1.3. Rozwój i przeobrażenia ról w zmieniającym się świetle
2. Problematyka ról rodzicielskich – założenia i rzeczywistość
2.1. Prawne podstawy opieki nad dzieckiem
2.2. Społeczno-pedagogiczna koncepcja opieki nad dzieckiem
2.3. Modele i typologie rodzin niepełnych
2.4. Samotne ojcostwo jako program społeczny
3. Rola ojca w rodzinie – przegląd badań
3.1. Kompetencje rodzicielskie jako wskaźnik przygotowania do pełnienia roli rodzicielskiej
3.2. Przygotowanie ojców do pełnienia roli rodzicielskiej
Rozdział II
Założenia metodologiczne badań własnych
1. Przedmiot, cel badań i problemy badawcze
2. Metoda badań i techniki badawcze
3. Organizacja i przebieg badań, analizowanie zbiorowości
Rozdział III
Charakterystyka sytuacji życiowej ojców po rozwodzie
1. Wykształcenie i pozycja zawodowa
2. Warunki materialno-bytowe
3. Stan zdrowia, zachorowalność, przebyte choroby
4. Organizacja życia prywatnego po rozwodzie
Rozdział IV
Osobowościowe komponenty przygotowania ojców po rozwodzie do pełnienia ról rodzicielskich
1. Samowiedza i akceptacja samego siebie na podstawie Inwentarza Samowiedzy
2. Poziom empatii, impulsywności i skłonności do poszukiwania przygód według kwestionariusza EPQ H.J. i S.B.G. Eysencków
3. Postawy wobec dziecka według kwestionariusza PARI E.S. Schaefera, R.Q. Bella
Rozdział V
Kompetencje rodzicielskie – przygotowanie ojców do pełnienia roli rodzicielskiej
1. Kompetencje w zakresie wiedzy potrzebnej do zapewnienia dziecku warunków prawidłowego rozwoju
2. Kompetencje w zakresie umiejętności i nawyków niezbędnych do zapewnienia dziecku warunków prawidłowego rozwoju
Rozdział VI
Zależności między kompetencjami rodzicielskimi a cechami osobowościowymi i postawami rodzicielskimi badanych ojców
1. Kompetencje rodzicielskie badanych osób a ich cechy osobowościowe i postawy rodzicielskie
2. Poziom kompetencji ojców i matek potrzebny do zapewnienia prawidłowego rozwoju dziecka a ich postawy rodzicielskie
Zakończenie
Bibliografia
Objaśnienia symboli statystycznych
Spis tabel i wykresów
Aneks
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-709-5
-
Autor:
Anna Dudak