X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Politechnika Opolska
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Lekkoatletyka (lub lekka atletyka) to forma aktywności ruchowej, z którą mamy do czynienia przez całe życie. Pierwszy krok naszego dziecka to radość rodziny, a równocześnie podstawowy element marszu, później chodu sportowego. Kiedy podbiegamy do autobusu, podświadomie realizujemy pierwszy fragment biegu sprinterskiego, jakim jest przyspieszenie startowe. Pokonanie poburzowej kałuży w drodze do szkoły to nic innego jak skok w dal z krótkiego rozbiegu. Zimowa zabawa z dziećmi z wykorzystaniem walki na śnieżki to klasyczna forma rzutów zamachowych.
Nieświadomie całe życie jesteśmy uczestnikami programu aktywności lekkoatletycznej, którego najwspanialszymi przedstawicielami są uczestnicy igrzysk olimpijskich czy mistrzostw świata.
Celem tej publikacji jest przypomnienie prostych, podstawowych form aktywności; chodu, biegu, skoku i rzutu. Te cztery formy tworzą jedność zwaną czasami „królową sportu”, czyli lekkoatletykę.
W propozycji skierowanej do opiekunów dzieci przedszkolnych (4-5 lat) i nauczycieli młodszych klas szkoły podstawowej (6-9 lat), staramy się być zgodni z propozycjami światowymi, opracowanymi dla potrzeb lekkiej atletyki przez Międzynarodową Federację Lekkiej Atletyki (IAAF). W ramach tzw. „środkowego dzieciństwa” (tabela 1) jest realizowany program „Lekkoatletyka dla dzieci” (Kids’ Athletics”). Etap ten to nie tylko integralna część przygotowania do sportu wyczynowego (dla nielicznej grupy), ale przede wszystkim, niezbędny dla wszystkich element edukacji rekreacyjno-sportowej.
Przypomnienie prostych zasad sportu i rekreacji dzieci łączy się z dwoma istotnymi wydarzeniami roku 2013. W tym czasie po raz pierwszy do polskich szkół poszły dzieci 6-letnie. Pomijając dyskusję za i przeciw obniżaniu wieku szkolnego należy uwzględnić w zajęciach sportowo-rekreacyjnych lekcje z aktywności fizycznej i skierować je w stronę zabawy ze spontanicznym, twórczym ruchem. Drugie ważne wydarzenie to wdrożenie systemu segregacji śmieci w polskim społeczeństwie (od 2013 r.). Z pozoru nie ma to związku z lekcjami wychowania fizycznego. Koncepcja ekologicznej, taniej lekkoatletyki sięga jednak po kartony, gazety, plastikowe butelki czy zużyte ubrania. Wykorzystajmy ten moment do kształtowania dziecięcych postaw proekologicznych na płaszczyźnie aktywności lekkoatletycznej.
Janusz Iskra
1. Bieg, skok i rzut w aktywności fizycznej dzieci - podstawowe wiadomości
2. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna szansą na sportową inicjację w przedszkolach i szkołach
3. Lekkoatletyka dzieci w wieku 4-9 lat
3.1. Marsze, marszobiegi i inne wysiłki wytrzymałościowe
3.2. Biegi sprinterskie, biegi sztafetowe i biegi przez niskie przeszkody.....
3.3. Skoki w dal i wzwyż
3.4. Rzuty.
3.5. Ramowe programy nauczania lekkoatletyki w klasach I-III
4. Przykłady ćwiczeń lekkoatletycznych dla najmłodszych
4.1. Lekkoatletyka dla dzieci wg programu Międzynarodowej Federacji Lekkiej Atletyki
4.2. Pięć kroków do poznania lekkoatletyki w przedszkolu
4.3. Pięć gier i zabaw lekkoatletycznych dla najmłodszych dzieci
4.4. Pięć lekcji podstaw lekkoatletyki w szkole (klasy I-III)
4.5. Dziesięć kroków do tytułu „Małego Mistrza w Lekkoatletyce”.
4.6. Lekkoatletyka, ekologia i świat zwierząt - komiks edukacyjny.
5. Zestaw testów sprawnościowych dzieci w wieku 5-10 lat
6. Normy sprawności fizycznej najmłodszych dzieci
7. Lekkoatletyczny słowniczek polsko-angielski dla dzieci
i młodzieży
8. Streszczenie - powtórka dla nauczycieli lekkiej atletyki najmłodszych dzieci
Piśmiennictwo
Plakaty edukacyjne
Nieświadomie całe życie jesteśmy uczestnikami programu aktywności lekkoatletycznej, którego najwspanialszymi przedstawicielami są uczestnicy igrzysk olimpijskich czy mistrzostw świata.
Celem tej publikacji jest przypomnienie prostych, podstawowych form aktywności; chodu, biegu, skoku i rzutu. Te cztery formy tworzą jedność zwaną czasami „królową sportu”, czyli lekkoatletykę.
W propozycji skierowanej do opiekunów dzieci przedszkolnych (4-5 lat) i nauczycieli młodszych klas szkoły podstawowej (6-9 lat), staramy się być zgodni z propozycjami światowymi, opracowanymi dla potrzeb lekkiej atletyki przez Międzynarodową Federację Lekkiej Atletyki (IAAF). W ramach tzw. „środkowego dzieciństwa” (tabela 1) jest realizowany program „Lekkoatletyka dla dzieci” (Kids’ Athletics”). Etap ten to nie tylko integralna część przygotowania do sportu wyczynowego (dla nielicznej grupy), ale przede wszystkim, niezbędny dla wszystkich element edukacji rekreacyjno-sportowej.
Przypomnienie prostych zasad sportu i rekreacji dzieci łączy się z dwoma istotnymi wydarzeniami roku 2013. W tym czasie po raz pierwszy do polskich szkół poszły dzieci 6-letnie. Pomijając dyskusję za i przeciw obniżaniu wieku szkolnego należy uwzględnić w zajęciach sportowo-rekreacyjnych lekcje z aktywności fizycznej i skierować je w stronę zabawy ze spontanicznym, twórczym ruchem. Drugie ważne wydarzenie to wdrożenie systemu segregacji śmieci w polskim społeczeństwie (od 2013 r.). Z pozoru nie ma to związku z lekcjami wychowania fizycznego. Koncepcja ekologicznej, taniej lekkoatletyki sięga jednak po kartony, gazety, plastikowe butelki czy zużyte ubrania. Wykorzystajmy ten moment do kształtowania dziecięcych postaw proekologicznych na płaszczyźnie aktywności lekkoatletycznej.
Janusz Iskra
Spis treści
Wprowadzenie1. Bieg, skok i rzut w aktywności fizycznej dzieci - podstawowe wiadomości
2. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna szansą na sportową inicjację w przedszkolach i szkołach
3. Lekkoatletyka dzieci w wieku 4-9 lat
3.1. Marsze, marszobiegi i inne wysiłki wytrzymałościowe
3.2. Biegi sprinterskie, biegi sztafetowe i biegi przez niskie przeszkody.....
3.3. Skoki w dal i wzwyż
3.4. Rzuty.
3.5. Ramowe programy nauczania lekkoatletyki w klasach I-III
4. Przykłady ćwiczeń lekkoatletycznych dla najmłodszych
4.1. Lekkoatletyka dla dzieci wg programu Międzynarodowej Federacji Lekkiej Atletyki
4.2. Pięć kroków do poznania lekkoatletyki w przedszkolu
4.3. Pięć gier i zabaw lekkoatletycznych dla najmłodszych dzieci
4.4. Pięć lekcji podstaw lekkoatletyki w szkole (klasy I-III)
4.5. Dziesięć kroków do tytułu „Małego Mistrza w Lekkoatletyce”.
4.6. Lekkoatletyka, ekologia i świat zwierząt - komiks edukacyjny.
5. Zestaw testów sprawnościowych dzieci w wieku 5-10 lat
6. Normy sprawności fizycznej najmłodszych dzieci
7. Lekkoatletyczny słowniczek polsko-angielski dla dzieci
i młodzieży
8. Streszczenie - powtórka dla nauczycieli lekkiej atletyki najmłodszych dzieci
Piśmiennictwo
Plakaty edukacyjne
Książka
-
ISBN:
978-83-64056-71-0
-
Autor:
Janusz Iskra, Ryszard Marcinów, Anna Walaszczyk
-
Redaktor:
Mariusz Migała
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2014
-
Format:
165 x 235 mm
-
Liczba stron:
143
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Dziecko w świecie szkoły
27,62
PLN
Dziecko w świecie marzeń
27,62
PLN
Jak pomyślę tak zrobię
19,90
PLN
Rytmika dla dzieci
32,20
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Przewodnik do ćwiczeń z piłki ręcznej
23,90
PLN
Marsze z kijkami
18,38
PLN
Wady postawy i stóp u dzieci
50,21
PLN