-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Harmonia
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów, wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i usprawniania rozwoju psychomotorycznego. Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań, analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych. Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami praktycznymi.
Spis treści
Od Autorki1. Psychomotoryka: rozwój-edukacja-terapia
1.1. Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego modele
1.2. Integracja funkcji poznawczych i motorycznych
1.2.1. Integracja percepcyjno-motoryczna: terminy, definicje
1.2.2. Diagnozowanie integracji percepcyjno-motorycznej
1.2.3. Wyniki badań longitudinalnych nad integracją
percepcyjno-motoryczna
1.2.4. Metoda Dobrego Startu w terapii zaburzeń integracji
percepcyjno-motorycznej
1.3. Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczne nabywane
w drodze polisensorycznego uczenia się (podejście VAKT, VAK i VA)
1.4. Diagnoza i terapia psychomotoryczna dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi
2. Założenia, cele i znaczenie Metody Dobrego Startu
2.1. Ogólne założenia i cele
2.2. Rola elementów słuchowo-motorycznych w Metodzie Dobrego Startu
2.3. Rola elementów wzrokowo-przestrzennych w Metodzie Dobrego Startu
3. Geneza Metody Dobrego Startu
3.1. Le Bon Depart- pierwowzór Metody Dobrego Startu
3.2. Metoda Dobrego Startu w Polsce
3.3. Wersje i programy Metody Dobrego Startu
4. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w Metodzie Dobrego Startu
4.1. Zajęcia wprowadzające
4.2. Zajęcia właściwe
4.2.1. Ćwiczenia ruchowe
4.2.2. Ćwiczenia ruchowo-słuchowe
4.2.3. Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe
4.3. Zajęcia końcowe
5. Metoda Dobrego Startu w systemie oddziaływania na dziecko
5.1. Zastosowanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju,
edukacji i terapii
5.2. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MDS) i Metoda Ruchu
Rozwijającego Weroniki Sherborne (Sherborne Developmental
Movement - SDM) - komplementarne metody wspomagania
rozwoju i terapii zaburzeń dziecka
5.2.1. Wspólna geneza Metody Dobrego Startu i Metody
Ruchu Rozwijającego
5.2.2. Podobieństwa i różnice metod: Metody Dobrego Startu i Metody
Ruchu Rozwijającego
5.2.3. Komplementarność obu metod w programie
edukacyjno-terapeutycznym dla dzieci
5.3. Praktyczne wskazania do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
5.3.1. Ćwiczenie jako zabawa
5.3.2. Formy zajęć (grupowe, indywidualne) i liczebność grupy
5.3.3. Skład grupy, osoby prowadzące i wspomagające
5.3.4. Aktywność dziecka i dorosłego, nagradzanie
5.3.5. Dostosowanie metody do możliwości rozwojowych dzieci
6. Wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu
6.1. Sposób organizowania zajęć
6.1.1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć
6.1.2. Liczebność zespołu, osoby prowadzące
6.1.3. Czas trwania zajęć
6.1.4. Sposób notowania uwag o przebiegu zajęć
6.2. Urządzenie sali i pomoce do prowadzenia zajęć
6.3. Planowanie zajęć
6.3.1.Ogólne uwagi dotyczące planowania zajęć
6.3.2. Planowanie ćwiczeń ruchowo-słuchowych
6.3.3. Planowanie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych
6.4. Kontrolowanie sposobu pracy i efektów zajęć
7. Efektywność stosowania Metody Dobrego Startu
7.1. Ocena efektów stosowania Metody Dobrego Startu w pracy
z dziećmi dyslektycznymi w wieku szkolnym
7.2. Skuteczność Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi
w wieku przedszkolnym
7.3. Wpływ Metody Dobrego Startu na niektóre aspekty gotowości szkolnej
7.4. Usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej oraz pozytywny
wpływ na poziom czytania zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
7.5. Metoda Dobrego Startu dla dzieci bez głębszych zaburzeń
rozwoju - podsumowanie badań
7.6. Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci
z głębokimi zaburzeniami rozwoju i jej efektywność
7.7. Wyniki zastosowania Metody Dobrego Startu w pracy
z dziećmi autystycznymi
7.8. Wyniki zastosowania Metody Dobrego Startu w pracy
z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym
7.9. Stosowanie Metody Dobrego Startu do wspomagania rozwoju
i nauki języka angielskiego
Bibliografia dotycząca Metody Dobrego Startu - najważniejsze pozycje
Bibliografia - publikacje na temat Metody Dobrego Startu
Bibliografia uzupełniająca
Wykaz śpiewników
Aneks I.Wzory graficzne do metody Le Bon Depart
Aneks II. Roczny plan zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Aneks III. Wzór pełnego scenariusza zajęć prowadzonych
Metodą Dobrego Startu (MDS) M. Bogdanowicz
Aneks IV. Scenariusz zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
w grupie 5-6-latków w ramach rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły
Aneks V. Pomoce do zajęć
Aneks VI. Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Aneks VII. Materiały do kursu Metoda Dobrego Startu
Aneks VIII. Materiały do zajęć wprowadzających
Aneks IX. Materiały do ćwiczeń ruchowo-słuchowych
Aneks X. Zestaw wzorów graficznych i piosenek do zajęć - przykład
Parametry
-
Tytuł:
Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju edukacji i terapii pedagogicznej
-
ISBN:
9788377440810
-
Autor:
Marta Bogdanowicz
-
Rok wydania:
2018
-
Numer wydania:
1
-
Liczba stron:
279
-
Szerokość produktu:
16.5
-
Wysokość produktu:
23.5
-
Okładka:
miękka