Warszawa 2011, wydanie 3, format 160 x 240, objętość 412 str., oprawa miękka
Inspirująca jak "NO LOGO" i poruszająca jak "Fast Food Nation", "Polityka karmienia piersią" ujawnia fundamentalne znaczenie karmienia niemowląt dla zdrowia publicznego w XXI wieku.
Co 30 sekund na świecie umiera dziecko, które zachorowało, ponieważ nie było karmione piersią, lecz otrzymywało z butelki mleko w proszku lub inny produkt, stwarzający ryzyko dla zdrowia.
W swojej świetnie udokumentowanej książce Gabrielle Palmer opisuje wyrafinowane techniki, które stosują wielkie korporacje w celu przekonania rodziców, by odwrócili się od karmienia piersią. Żądza zysku firm produkujących żywność dla niemowląt w sposób systematyczny podważa pewność siebie matek i ich wiarę w zdolność wykarmienia piersią swoich dzieci.
"Polityka karmienia piersią" prezentuje radykalnie nowe spojrzenie na sprawę, która dotyczy nie tylko matek, lecz wszystkich członków naszego społeczeństwa: mężczyzn i kobiet, rodziców i bezdzietnych, starych i młodych.
Spis treści
Wstęp do wydania trzeciego1. Karmienie piersią jest kwestią polityczną
2. Dlaczego możemy nazywać się ssakami:znaczenie biologii
3. Na czym polega karmienie piersią
4. Piękno, książki i piersi
5. Wstęp do karmienia niemowląt
6. Liczy się tylko mleko
7. Wasze szczodre datki mogą przynieść więcej szkody niż pożytku
8. HIV i karmienie piersią
9. Życie, śmierć i narodziny
10. Populacja, płodność i seks
11. Od epoki kamienia do silników parowych-galopem przez historię
12. Dzieci innych kobiet, czyli co to znaczy być mamką
13. Rewolucja przemysłowa w Anglii:ideał postępu
14. Rynków nie tworzy Bóg
15. Uroki globalnego rynku
16. Czym jest kodeks
17. Walka o władzę
18. Umierając za kodeks
19. Dokumenty i deklaracje
20. Praca,ekonomia i wartość macierzyństwa
Epilog
Podziękowania
Aneksy
Książka
-
ISBN:
978-83-62829-28-6
-
Autor:
Gabrielle Palmer
-
Redaktor:
Rogozińska Anna