Systematyka ćwiczeń z zakresu wychowania fizycznego w ilustracjach
Rzeszów 2004 wyd. 1, format 240 x 170, objętość 122 str., oprawa miękka
Każde dobrze zorganizowane nauczanie opiera się na ogólnie przyjętych normach postępowania, czyli określonych zasadach. Wszystkie zasady zaś zawierają cele, które realizowane powinny być w całym procesie dydaktycznym. Jedną z podstawowych zasad nauczania w wychowaniu fizycznym jest zasada poglądowości, której celem jest wywołanie u ćwiczących wyobrażeń ruchowych i wzbudzenie chęci do wykonywania ćwiczeń.
Poglądowe przedstawienie ruchu, wytworzenie jego obrazu w procesie nauczania jest konieczne, gdyż zdecydowanie ułatwia ćwiczącym prawidłowe wykonanie zadania oraz nabycie określonych umiejętności.
Zasada poglądowości spełnia dwie funkcje: bezpośrednią i pośrednią. Pierwsza z nich polega na zaprezentowaniu zadania ruchowego przez samego prowadzącego zajęcia lub uzdolnionego sportowo ucznia-asystenta.
Książka
-
ISBN:
83-88845-40-3
-
Autor:
Jerzy Kołodziej