Warszawa 2014, wydanie 2, format 170 x 240, objętość 416 str., oprawa miękka
Książka:
przedstawia współczesne teorie wychowania,
zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie,
wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia,
daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej,
inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
Tom drugi obejmuje trzy części.
Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji.
Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela.
Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce.
Podręcznik przeznaczony jest dla:
przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych,
studentów pierwszych lat pedagogiki,
nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną,
prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych,
wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Książka
-
ISBN:
978-83-01-14133-2
-
Redaktor:
Kwieciński Zbigniew, Śliwerski Bogusław