Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect – kontakt, Obtain – uzyskanie, Reflect – refleksja, Engage – zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału – Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori.
"Jeśli, będąc z dziećmi, zdołasz choć na chwilę zwolnić, wyciszyć się i naprawdę – ale tak naprawdę – posłuchać, ujrzysz, jak dzieci ujawniają swoje najprawdziwsze „ja”. Wszak nie jesteśmy stworzeni, by zachowywać sekrety...."
Spis treści
PODZIĘKOWANIA1. Z NOTATEK OBSERWATORA: DZIECI W ROLI NAUCZYCIELA
2. OBSERWACJA C.O.R.E
3. PEDAGOGIKA DUCHOWA
4. KONTAKT (CONNECT): CZEGO CHCĘ SIĘ NAUCZYĆ?
5. UZYSKAĆ (OBTAIN): W JAKI SPOS.B MAM ZAPISAĆ?
6. REFLEKSJA (REFLECT): JAK ZROZUMIEM TO, CO UZYSKAŁEM?
7. ZAANGAŻOWAĆ SIĘ (ENGAGE): CO ZROBIĘ Z NOWYM ROZUMIENIEM?
8. DODATEK: BADANIA W DZIAŁANIU (ACTION RESEARCH)
9. ODNOWA (RENEWAL)
BIBLIOGRAFIA
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-650-8
-
Autor:
Paul Epstein
-
Redaktor:
Madej Magdalena
-
Wydanie:
2
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
182
-
Oprawa:
miękka