-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 286 str., oprawa miękka
Problematyka przygotowania zawodowego pedagogów jest przedmiotem licznych badań i analiz naukowych [...]. Wyniki dotychczasowych eksploracji wskazują na złożony i dynamiczny jej charakter, dowodząc konieczności monitorowania tych przemian i wykorzystania zdobytej wiedzy do redefiniowania celów edukacji pedagogicznej w kontekście wymagań współczesnego rynku pracy.
Prezentowana monografia wieloautorska wpisuje się w nurt poszukiwań badawczych, podejmując różne aspekty przygotowania zawodowego młodych pedagogów. Przede wszystkim przybliża wybrane kwestie kształcenia pedagogicznego w szkole wyższej, plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych oraz sytuację absolwentów na rynku pracy.
W pierwszej części, dotyczącej kształcenia pedagogicznego, znalazło się pięć tekstów. Poświęcone są praktykom jako istotnej formie przygotowania zawodowego absolwentów, roli nauczyciela i jej ewolucji na skutek zmieniającej się sytuacji społecznej, polityki oświatowej i reform edukacji.
Kolejna część tomu – poświęcona aspiracjom studentów. Autorki dowodzą, że poznanie aspiracji edukacyjnych i planów zawodowych studentów pozwala zrozumieć wiele zachowań indywidualnych i społecznych oraz przewidywać ich postępowanie.
W części trzeciej zawarte są opracowania poświęcone funkcjonowaniu młodych pedagogów na rynku pracy. Podejmują problematykę przygotowania zawodowego absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje. Kreślą potrzebę edukacji ustawicznej, która umożliwi sprostanie dynamicznej sytuacji na rynku pracy.
Spis treści
Część IKształcenie pedagogiczne
Barbara Baraniak
Umiejętności konstruowania programów kształcenia
w przygotowaniu zawodowym nauczycieli
Monika Bartkowiak, Magdalena Barańska
Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy
Agnieszka Buczak, Małgorzata Samujło, Bronisław Samujło
Nauczyciel między indywidualizacją a integracją
Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych
zadań edukacyjnych
Katarzyna Parys
Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych –
wielowątkowość zagadnienia
Małgorzata Samujło, Agnieszka Buczak, Bronisław Samujło
Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy
Część II
Plany i aspiracje studentów
specjalności pedagogicznych
Beata Jakimiuk
Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście
czynników wspomagających wejście na rynek pracy
Danuta Piróg
Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce
na przykładzie studentów geografii
Część III
Młodzi pedagodzy na rynku pracy
Ryszard Bera
Adaptacja zawodowa młodych pedagogów
Anna Marzec-Tarasińska
Kompetencje społeczne kandydatów
do zawodu pracownika socjalnego
Renata Franczak
Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów
Joanna A. Żyngiel
Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych
do wymagań stawianych przez współczesne organizacje
Irena Przybylska
Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów
kierunków pedagogicznych i nauczycielskich
Sabina Koczoń-Zurek
Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej
przez wychowanków – młodzież gimnazjalną
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-071-1
-
Redaktor:
Anna Dudak,Katarzyna Klimkowska,Andrzej Różańsk