-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Dzieci i młodzież w procesie kształtowania postaw kulturowych Przewodnik po ścieżkach edukacji regionalnej, wielo- i międzykulturowej (materiały dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych)
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 208 str., oprawa miękka
Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja – zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze.
Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli – słuchaczy studiów podyplomowych na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ – oraz przez studentów (w części także nauczycieli) kierunku pedagogika na tym wydziale.
Scenariusze były poddawane praktycznej weryfikacji i ewaluacji. We wszystkich uwzględniono podobne elementy – poczynając od celów zajęć, poprzez propozycje metod i form zajęć, pomocy dydaktycznych, przebieg zajęć – na (w większości) wykorzystanej literaturze kończąc. Do wielu scenariuszy dołączono wzory zabaw, gier i innych pomocy.
W sumie powstało oryginalne opracowanie teoretyczno-metodyczne, będące wynikiem współpracy pracowników akademickich, nauczycieli i studentów. Rozważania teoretyczne i propozycje metodyczne dotyczą wybranych, kluczowych kategorii pojęciowych i zagadnień właściwych edukacji w gimnazjum i w szkołach ponadgimnazjalnych, a związanych z wielokulturowością i towarzyszącymi jej zjawiskami – pożądanymi i niepożądanymi. Propozycje metodyczne są stosunkowo bogate w warstwie informacyjno-poznawczej, a jednocześnie sprzyjają aktywności uczniów i dają okazję do przeżyć – składając się na wielostronny proces kształcenia i wychowania.
Pragniemy zwrócić szczególną uwagę Czytelników na te wątki proponowanych zajęć, które nie tylko sprzyjają podejściu właściwemu edukacji wielokulturowej – ukazującej różne kultury, ale także są właściwe edukacji międzykulturowej – zachęcającej do otwartości na Innych i ich kultury, do poznawania i – co więcej – korzystania z dorobku innych kultur, wzajemnego wzbogacania kultury własnej grupy i innych kultur.
Zbiór ten zatem przygotowano jako teoretyczno-metodyczną pomoc dla zainteresowanych nauczycieli. Poszczególne propozycje można traktować jako gotowe wzory zajęć, można również znaleźć w nich inspiracje do tworzenia własnych projektów czy modyfikacji odpowiednich w określonych warunkach i sytuacjach edukacyjnych. Będziemy – wraz z autorami opracowań teoretycznych oraz propozycji metodycznych – radzi, jeżeli Czytelnicy skorzystają z tych możliwości.
Spis treści
WstępCzęść I
Gimnazjalista jako podmiot działań szkoły w zakresie kształtowania
świadomości regionalnej, narodowej, europejskiej oraz rozwijania tożsamości
otwartej na świat
Barbara Chojnacka-Synaszko, Beata Kozieł
Wprowadzenie
Beata Kozieł
Kształtujemy poczucie zakorzenienia w kulturze i postawy społeczne
wobec Innego (przeciwdziałamy stereotypom i uprzedzeniom,
budujemy postawy tolerancyjne)
Scenariusze
Barbara Chojnacka-Synaszko, Beata Kozieł
Kształtujemy tożsamość gimnazjalisty – lokalno-regionalną,
narodową i europejską
Scenariusze
Część II
Kształtowanie postaw młodzieży wobec dziedzictwa regionu, narodu
i Europy oraz rozwijanie tolerancji – zadaniem szkoły średniej
Barbara Grabowska
Wprowadzenie
Barbara Grabowska, Aleksandra Gancarz
Stosunek do dziedzictwa kulturowego
Scenariusze
Barbara Grabowska
Spotkania z Innym – wolne od stereotypów, pełne otwartości i tolerancji
Scenariusze
Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa”
Spis scenariuszy
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-531-7
-
Autor:
Tadeusz Lewowicki,Jolanta Suchodolska