Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Arthur Brühlmeier ,
Waga produktu: 0.490 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788375877090
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


27 kamyczków jednej mozaiki. Impulsy do kształtowania modelu edukacji zgodnie z zasadami sformułowanymi przez Johanna Heinricha Pestalozziego

Kraków 2011, wydanie 1, format 165 x 245, objętość 250 str., oprawa miękka

W książce autor pragnie przybliżyć podstawowe idee i myśli Jana Henryka Pestalozziego oraz wskazać możliwości ich praktycznego wdrożenia. Nie uda się nam bowiem ulepszyć edukacji tylko organizacyjną gorliwością i większymi nakładami finansowymi. Sukces edukacyjny nastąpi wówczas, gdy baczyć będziemy na owe ponadczasowe zasady, które zidentyfikował i sformułował dla potomności Pestalozzi.

Swoich czytelników autor upatruje w osobach nie tylko związanych z kształceniem, lecz także politycznie odpowiedzialnych za edukację, jak również w ojcach i matkach, i we wszystkich ludziach, którym leży na sercu dobro dorastającego pokolenia i wywieranie wpływu na kształt szkolnictwa.

Źródłem wsparcia i inspiracji przy powstawaniu niniejszej publikacji była osobowość, która przy całym sukcesie ekonomicznym nie straciła świadomości co do faktu, że także gospodarce i państwu najlepiej służy sytuacja, w której szkoły dbają o kształcenie całego człowieka, stąd też w centrum ich zainteresowań nie jest jego użyteczność, lecz człowieczeństwo. Było to główne dążenie Jana Henryka Pestalozziego.


Spis treści

O autorze
Reguła językowa
Cytaty z dzieł Pestalozziego

Słowo wstępne do wydania drugiego
Wprowadzenie od redaktora naukowego

Kształcenie w duchu Pestalozziego
Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia

Jakość? Jakość!
Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość?

Typowy Pestalozzi
Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady

Daj spokój, wszystko jest przecież względne!
Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania

Wysil się!
Istota i konieczność osiągnięć uczniów

O formach kontaktu i innych wartościach
Wartości i normy / forma i treść

Słynna triada
Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego

Głosić kazania o moralności?
Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego

„Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy”
Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza
Kamień na kamieniu
Zasada kompletności i jej konsekwencje
Otwartość!
Otwartość warunkiem kształcenia

Posłuszeństwo – nie, dziękuję?
Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły

Dyscyplina to przytomność ducha i ciała
Dyscyplina jako skupienie na zadaniu

Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie
Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły

Wspaniale, tak dużo wolnego!
Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych

Księżyc jest tak duży jak piłka
Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata

Nie wiem, w co mam ręce włożyć
Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału

Rękodzieło czy rękoczyn?
O rozwoju zdolności manualnych

Czym jest człowiek?
Teoria człowieka według Pestalozziego

Siłomierz, czyli walnij Łukasza!
Przemoc w szkole, koncepcje rozwiązań

Dobre chęci i całkowita porażka
Rozwiązywanie konfliktów: przykład z życia

Co robić bez paska?
Władza i autorytet w wychowaniu

Trzydzieści godzin zajęć językowych w tygodniu
Wychowanie językowe jako holistyczna misja szkoły

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-709-0

  • Autor: 

    Arthur Brühlmeier

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss