Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Myszkowska-Litwa Marta
Waga produktu: 0.460 kg
EAN: 9788323330790
Wysyłka od: 9.90 PLN


Kraków 2011, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 282 str., oprawa miękka

Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.

Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Ze Wstępu


Spis treści

Wstęp.

Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną - rozważania ogólne

Stanisław Pałka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną

Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej
i wartości

Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice

Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna

Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu
kształcenia

Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej

Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania

Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu
wiedzy pedagogicznej

Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną - przykłady i propozycje

Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką
kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego

Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej
i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego

Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce
kształcenia wczesnoszkolnego

Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej
idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej

Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej

Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej
w działalności społeczno-zawodowej pedagogów

Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej
w systemie wiedzy nauczyciela

Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania
programów kształcenia w szkole wyższej

Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie
edukacji kulturalnej - założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-233-3079-0

  • Redaktor: 

    Myszkowska-Litwa Marta

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss