-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wyd. 1, format 140 x 200, objętość 272 str., oprawa twarda
Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat „Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki”, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.
Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.
Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej – stanowiąca wiodący temat seminarium – została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.
W jej części pierwszej, zatytułowanej „O wiedzy pedagogicznej”, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...
Spis treści
Część pierwszaO wiedzy pedagogicznej
Stanisław Palka
Wiedza w pedagogice i wiedza pedagogiczna
Marian Nowak
Treści i źródła badań pedagogicznych
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tworzenie – przekazywanie – wykorzystywanie wiedzy pedagogicznej
(w perspektywie poznawczej rozwoju nauk humanistycznych)
Krzysztof Rubacha
Prawidłowości i/lub kontekst jako kryteria tworzenia wiedzy pedagogicznej
Stanisław Dylak
Kształtowanie (się) pedagogicznej wiedzy nauczycielskiej – w procesie stawania się i bycia nauczycielem – epitafium
Część druga
Orientacje metodologiczne w tworzeniu wiedzy
Dariusz Kubinowski
Metodologia spod znaku x2 a humanistyczna tożsamość pedagogiki
Teresa Bauman
Poznawczy status danych jakościowych
Krystyna Ablewicz
Kilka metodologicznych problemów tworzenia i przekazu fenomenologicznej wiedzy o wychowaniu
Włodzimierz Prokopiuk
Hermeneutyka jako metodologia rozumienia i interpretacji wiedzy pedagogicznej
Mariola Chomczyńska-Rubacha
Konstruowanie wiedzy o rodzaju w edukacji
Część trzecia
Praktyka tworzenia wiedzy
Jacek Piekarski
Kryteria waloryzacji praktyki badawczej – między inhibicją metodologiczną a permisywnym tolerantyzmem
Krzysztof J. Szmidt
Geneza pytań problemowych w badaniach pedagogicznych: dziedziczenie, odkrycie, zredefiniowanie
Danuta Urbaniak-Zając
O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych
Beata Borowska-Beszta
Deskrypcje etnograficzne i konstruowanie wiedzy kulturowej w pedagogice
Część czwarta
Otwarcie dyskusji
Danuta Urbaniak-Zając
W nawiązaniu do wystąpień – dyskusja
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-290-3
-
Redaktor:
Jacek Piekarski, Danuta Urbaniak-Zając, Krzysztof J. Szmidt