-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 150 str., oprawa miękka
Przedmiotem książki jest wybrany nurt edukacji alternatywnej w polskim systemie oświatowym, który nadał już początek nowemu cyklowi przemian. Gdyby bowiem sięgnąć do koncepcji zmian edukacyjnych, dokonujących się według trzech typów mechanizmów interakcyjnych w państwowym systemie oświatowym: 1) wewnętrznej inicjacji, 2) zewnętrznej transakcji i 3) politycznej manipulacji, to model poruszony w książce należałoby ulokować w pierwszym z nich.
W szkolnictwie publicznym powstało przeszło 5 tys. programów i klas autorskich, wśród których zdarzały się rozwiązania wręcz przełomowe dla współczesnej pedagogiki szkolnej, ale także i pozornie alternatywne, quasinowatorskie. Wiele z nich, zarówno tych niekonwencjonalnych, oryginalnych, jak i jedynie powierzchownie modernizujących szkolną rzeczywistość miało miejsce w obszarze edukacji wczesnoszkolnej. Czym stały się klasy autorskie w naszym kraju? Jaką spełniły rolę i jaka jest ich przyszłość? Co stało się zasadniczym, fundamentalnym dla ich zaistnienia impulsem? Na te i inne pytania stara się odpowiedzieć Autor publikacji.
Spis treści
1. Innowacje autorskie w edukacji szkolnej2. Personalizm swoistością edukacji autorskiej
3. Edukacja autorska — edukacją bez przemocy
4. Kulturowe przesłanki edukacji
5. O kontrowersjach i modelach oceniania w edukacji wczesnoszkol¬nej
6. Edukacja autorska po zmianie prawa
7. Szwajcarskie doświadczenia w reformowaniu edukacji wczesnoszkolnej
8. Rodzice na rzecz edukacji
9. Recepcja koncepcji klas autorskich w edukacji wczesnoszkolnej
10. Wiesława Śliwerska - Aktywizujące gry i ćwiczenia w edukacji autorskiej
(i nie tylko)
11. Anna Sowińska, Aktywna dydaktyka na przykładzie gier i zabaw
12. Warsztaty klas autorskich
13. Edukacja alternatywna (warsztaty)
14. Nowoczesna szkoła
15. Ja im tylko pomagam
16. Szansa swobodnej edukacji
17. K. Janowska, Matematyka inaczej
18. Klasy autorskie w świetle badań
19. Dylematy wolności nauczyciela w autorskiej edukacji
20. Dzieci to docenią — mimo wszystko
21. Anna Sowińska, Wiktor Żłobicki, Wspomnienie o Wiesi Śliwerskiej
22. Wiktor Żłobicki, Wspomnienie o Wiesi Śliwerskiej
23. Rodzice kl. Ula — Wspomnienie o Wiesi Śliwerskiej
Aneks
24. Działalność i twórczość pedagogiczna Wiesławy Śliwerskiej
25. Apel do nauczycieli klas autorskich — innowacyjnych
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-738-5
-
Autor:
Bogusław Śliwerski