-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2007, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 100 str., oprawa miękka
Celem prezentowanej publikacji jest zapoznanie polskiego czytelnika z historią i zasadami funkcjonowania community college - amerykańskiej instytucji oświatowej, która nie ma odpowiednika w naszym kraju. Jest ona najlepszym przykładem na to, jak w konkretny sposób humanizować kulturowo-edukacyjną przestrzeń, w której niełatwo jest znaleźć swoje miejsce, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z tak wielokulturowym społeczeństwem jak amerykańskie. Community college to także konkretna odpowiedź na różne potrzeby osób dorosłych.
Jak zauważa autor, Community College jest instytucją opartą na jak najlepiej pojętej działalności społecznej.Działalność ta wpisuje się w proces demokratyzacji społeczeństwa, w którym przesłanie „uczyć się, aby być” zostało uzupełnione zasadą „uczyć się, jak się uczyć przez całe życie”.
Oprócz praktycznej strony działalności typu community college autor poznał jej drugi wymiar – humanistyczny. Poziom merytoryczny i atmosfera zajęć ze studentami, w których autor uczestniczył,
w pełni odzwierciedlały istotę uniwersytetu.
Spis treści
WstępI. Narodziny oświatowej innowacji
1. Gl Bill i jego znaczenie dla edukacji społecznej
2. Raport Komisji Trumana
3. Lata sześćdziesiąte impulsem do dalszego rozwoju community colleges
II. Podstawowe założenia in ich realizacja
1. Zasady otwartego dostępu i sprawiedliwości społecznej
2. Wielostronność programów edukacyjnych
3. Mocne usytuowanie w społeczności lokalnej
4. Nauczanie i uczenie się - w kierunku edukacji przez całe życie
5. Wprowadzanie w życie
A. Programy transferowe
B. Programy techniczno-zawodowe
C. Edukacyjna działalność usługowa
D. Community college - rzeczywista droga do społecznego awansu
III. Studenci i kadra dydaktyczna
IV. Finansowanie i zarządzanie instytucją typu community college
1. Kierownictwo i jego zadania
2. Program rozwoju ekonomicznego i szkolenia pracowników (na przykładzie Kalifornii)
V. W służbie niepełnosprawnym
1. Istota programu DSP&S
2. Działalność kalifornijskiego stowarzyszenia CAPED
VI. Community college w XXI wieku - szanse i zagrożenia
1. Od uczenia się do edukacji
2. Edukacja społeczna
3. Edukacja dla życia czy życie dla edukacji?
Znaczące wydarzenia w dziejach instytucji typu community college
Literatura
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-885-6
-
Autor:
Andrzej Murzyn