-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 186 str., oprawa miękka
Obszar zainteresowań badawczych Autora obejmuje pogranicze Polski, a dokładniej, młodzież owo pogranicze zamieszkującą. Z analiz wynika, że badana młodzież ma pewien potencjał, który należy wykorzystać do rozwoju lokalnej społeczności. O potencjale tym świadczy wysoki poziom aspiracji życiowych oraz zawodowych. Niestety, region nie jest przygotowany na przyjęcie nowej, wykształconej siły zawodowej i niemal połowa młodzieży zamierza opuścić swoje rodzinne strony w poszukiwaniu pracy. Autor dużo miejsca w publikacji poświęca wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi informatycznych przez młodzież pogranicza.
Książka będzie cenna dla socjologa – wprawionego badacza, bowiem zawartość merytoryczna rozprawy powinna zadośćuczynić ciekawości naukowców, ale także dla studenta – początkującego badacza, który na przykładzie konkretnego zagadnienia, zresztą bliskiego zainteresowaniom młodych, może dokładnie prześledzić, jak dochodzi się w socjologii do konkretnych wniosków. Dla studentów socjologii będzie to cenna pomoc, którą będą mogli wykorzystać przy pisaniu prac licencjackich.
Spis treści
PodziękowaniaWprowadzenie
Rozdział I
Teoretyczne aspekty badań
Kilka uwag na temat badań młodzieży
Specyfika młodzieży
Kłopoty z młodzieżą
Pogranicze
Rozdział II
Metodologia badań
Problematyka aspiracji
Uwarunkowania aspiracji
Cel badań
Problematyka badań
Hipotezy badawcze
Specyfikacja zmiennych
Wskaźniki i budowa kwestionariusza
Metody i techniki badawcze
Dobór próby
Rozdział III
Charakterystyka badanej zbiorowości
Typ szkoły
Płeć a typ szkoły
Miejsce zamieszkania
Ocena sytuacji ekonomicznej
Wyposażenie gospodarstw domowych
Status społeczno-ekonomiczny rodziny pochodzenia
Kompetencje cywilizacyjne
Rozdział IV
Korepetycje
Wstęp
Płatne lekcje wśród młodzieży pogranicza
Przedmioty
Korepetytorzy
Motywy korzystania z korepetycji wśród gimnazjalistów
Motywy korzystania z korepetycji wśród maturzystów
Rozdział V
Cele i strategie życiowe młodzieży pogranicza
Cele życiowe
Typologia celów życiowych
Strategie sukcesów
Typologia strategii wśród młodzieży
Rozdział VI
Aspiracje edukacyjne gimnazjalistów
Gdzie gimnazjaliści zamierzają się uczyć
Najpopularniejsze szkoły na pograniczu
Korelaty wyboru szkoły
Motywy wyboru szkoły ponadgimnazjalnej
Źródła informacji o szkole
Plany życiowe po ukończeniu szkoły ponadgimnazjalnej
Poziom aspiracji edukacyjnych
Preferowane uczelnie
Najpopularniejsze kierunki studiów
Rozdział VII
Aspiracje edukacyjne maturzystów
Plany życiowe
Poziom aspiracji edukacyjnych
Preferowane uczelnie
Preferowane kierunki studiów
Lokalizacja uczelni
Motywy wyboru uczelni
Przyczyny zakończenia edukacji
Rozdział VIII
Aspiracje zawodowe
Preferowane miejsce pracy
Aspiracje dochodowe
Praca i zawód w opiniach gimnazjalistów
Typy karier gimnazjalistów
Praca i zawód w opiniach maturzystów
Typ kariery maturzystów
Rozdział IX
Planowane miejsce zamieszkania
Trajektorie emigracyjne młodzieży pogranicza
Przyczyny emigracji
Rozdział X
Psychospołeczne aspekty młodzieży pogranicza
Wartości młodzieży pogranicza
Zadowolenie z życia młodzieży
Wiara w sukces
Religijność
Rozdział XI
Młodzież pogranicza a Internet
Wstęp
Dostęp do komputera i Internetu
Cyfrowe kompetencje
Cyfrowy podział
Młodzież w Internecie
Profil użytkownika Internetu
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-485-3
-
Autor:
Piotr Długosz