Warszawa 2007, wydanie 3, format 165 x 235 mm, objętość 176 str., oprawa miękka
Jak pomóc dzieciom w trudnej sztuce życia zgodnego z regułami społecznymi, w którym znajdzie się miejsce na indywidualny rozwój? nąć na dziecko agresywne, by nauczyło się zaspokajać potrzebę kontaktów z rówieśnikami w sposób racjonalny?rka odpowiada na te pytania, pokazując nauczycielom szkoły podstawowej, jakie działania wychowawcze sprzyjają rozwojowi społecznemu ucznia, zachęcając do pracy profilaktycznej.
Spis treści
WstępI. Agresja i jej geneza
1. Wielość ujęć i rozmiar zjawiska
2. Agresja jako instynkt
3. Agresja jako reakcja na frustracje
4. Agresja jako nabyty popęd
5. Agresja jako nawyk
6. Złożone postacie agresji
II. Agresja i wychowanie w rodzinie
1. Zachowanie agresywne u dzieci
2. Potrzeby psychiczne dzieci
3. Kary i nagrody w wychowaniu
4. Wychowanie bez kar i nagród
III. Agresja i wychowanie w szkole
1. Agresja uczniowska
2. Bezradność i agresja nauczycieli
3. W poszukiwaniu właściwej strategii wychowania
IV. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole
1. Atmosfera porozumienia w klasie
2. Uczenie się rozumienia innych
3. Porozumiewanie się nauczycieli i rodziców
4. Szkolne porozumienie przeciw agresji
5. Indywidualizacja i rozwijanie poczucia wspólnoty
V. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
1. Podstawy teoretyczne
2. Założenia realizacyjne
Forma zajęć terapeutycznych
Treść zajęć terapeutycznychdwie wersje
Organizacja zajęć terapeutycznych
Wskazania dla terapeuty
3. Oczekiwane wyniki
Przebieg zajęć terapeutycznych z dziećmi agresywnymi
Przebieg zajęć terapeutycznych z dziećmi - ofiarami agresji
Aneksy
1. Niedokończone historyki wersja dla dzieci agresywnych
2. Niedokończone historyjkiwersja dla dzieci - ofiar agresji
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
83-02-08352-6
-
Autor:
Joanna Danilewska
Inne tytuły z tej serii:
Lęk u dzieci Poradnik z ćwiczeniami
40,90
PLN
Agresja Perspektywa psychoterapeutów
41,60
PLN
Naprawa zachowania
29,90
PLN
Cyberprzemoc Jak być bezpiecznym w sieci
16,00
PLN