Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Joanna Danilewska,
Waga produktu: 0.250 kg
Wysyłka od: 7.00 PLN
Wydawca: WSiP

Warszawa 2007, wydanie 3, format 165 x 235 mm, objętość 176 str., oprawa miękka

Jak pomóc dzieciom w trudnej sztuce życia zgodnego z regułami społecznymi, w którym znajdzie się miejsce na indywidualny rozwój? nąć na dziecko agresywne, by nauczyło się zaspokajać potrzebę kontaktów z rówieśnikami w sposób racjonalny?rka odpowiada na te pytania, pokazując nauczycielom szkoły podstawowej, jakie działania wychowawcze sprzyjają rozwojowi społecznemu ucznia, zachęcając do pracy profilaktycznej.

Spis treści

Wstęp

I. Agresja i jej geneza
1. Wielość ujęć i rozmiar zjawiska
2. Agresja jako instynkt
3. Agresja jako reakcja na frustracje
4. Agresja jako nabyty popęd
5. Agresja jako nawyk
6. Złożone postacie agresji

II. Agresja i wychowanie w rodzinie
1. Zachowanie agresywne u dzieci
2. Potrzeby psychiczne dzieci
3. Kary i nagrody w wychowaniu
4. Wychowanie bez kar i nagród

III. Agresja i wychowanie w szkole
1. Agresja uczniowska
2. Bezradność i agresja nauczycieli
3. W poszukiwaniu właściwej strategii wychowania

IV. Budowanie środowiska profilaktycznego w szkole
1. Atmosfera porozumienia w klasie
2. Uczenie się rozumienia innych
3. Porozumiewanie się nauczycieli i rodziców
4. Szkolne porozumienie przeciw agresji
5. Indywidualizacja i rozwijanie poczucia wspólnoty

V. Terapia pedagogiczna dla uczniów zagrożonych agresją
1. Podstawy teoretyczne
2. Założenia realizacyjne
Forma zajęć terapeutycznych
Treść zajęć terapeutycznychdwie wersje
Organizacja zajęć terapeutycznych
Wskazania dla terapeuty
3. Oczekiwane wyniki
Przebieg zajęć terapeutycznych z dziećmi agresywnymi
Przebieg zajęć terapeutycznych z dziećmi - ofiarami agresji

Aneksy
1. Niedokończone historyki wersja dla dzieci agresywnych
2. Niedokończone historyjkiwersja dla dzieci - ofiar agresji

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    83-02-08352-6

  • Autor: 

    Joanna Danilewska

Inne tytuły z tej serii: