X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Olsztyński
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Inicjatywę opracowania podręcznika na temat zaburzeń postawy u dzieci uważam za potrzebną i dydaktycznie uzasadnioną wobec niezwykle wysokiego stopnia występowania tych schorzeń w populacji dzieci polskich. W programie nauczania nowej polskiej szkoły ważne miejsce ma zająć edukacja zdrowotna, w której profilaktyka i upowszechnianie aktywności moto- rycznej stanie się trwałym elementem tego programu.
Wady postawy u dzieci tak szeroko występujące w Polsce w ogromnym znaczeniu kształtują obraz zdrowotności naszego społeczeństwa. Należy jednak mieć świadomość, że zapobieganie tym schorzeniom jest niezwykle trudne ze względu na bardzo różnorodną etiologię, okres występowania w wieku rozwojowym oraz długotrwały czas leczenia.
W piśmiennictwie polskim i zagranicznym ukazało się dotychczas wiele prac na ten temat. W większości są to jednak opracowania opisujące wybrane aspekty tego problemu (etiologie, sposoby leczenia, rehabilitacja i in.). W podręczniku Ireneusza M. Kowalskiego i Lucyny Hurło wszystkie te zagadnienia potraktowano łącznie, dając całościowy obraz schorzenia, od przyczyn jego powstania aż do różnych metod leczenia.
Uważam zatem, że w każdym środowisku akademickim zajmującym się kształceniem specjalistów z fizjoterapii, wychowania zdrowotnego czy fizycznego fachowy podręcznik z tego zakresu powinien być udostępniony studiującej młodzieży.
W konkluzji stwierdzam, że praca jest bardzo wartościowa, w kompleksowy sposób przedstawia problem, jakim są wady postawy u dzieci.
Prof. dr hab. Aleksander Ronikier Kierownik Katedry Biologicznych Podstaw Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
Przedmowa do wydania drugiego
Słowo wstępne
Od Autorów
I.Rozwój psychomotoryczny i fizyczny w wieku rozwojowym
II.Zaburzenia utrudniające prawidłowy rozwój dziecka
III.Postawa prawidłowa a wady postawy
IV.Podziały skrzywień kręgosłupa
V.Etiologia i patomechanika skoliozy idiopatycznej
VI.Ocena diagnostyczna
VII.Metody postępowania
VIII.Program kinezyterapeutyczny
Podsumowanie
Piśmiennictwo
Ryciny
Skorowidz rzeczowy
Aneks
Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dniał8 lutego 1980 r.
w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci
i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną
Zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 1996 r.
w sprawie zasad organizowania przez szkoły i placówki publiczne
gimnastyki korekcyjnej oraz nadobowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego Pismo MEN do Kuratorów Oświaty z dnia 20 lutego 1997 r.
w sprawie kwalifikacji nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjną
Wady postawy u dzieci tak szeroko występujące w Polsce w ogromnym znaczeniu kształtują obraz zdrowotności naszego społeczeństwa. Należy jednak mieć świadomość, że zapobieganie tym schorzeniom jest niezwykle trudne ze względu na bardzo różnorodną etiologię, okres występowania w wieku rozwojowym oraz długotrwały czas leczenia.
W piśmiennictwie polskim i zagranicznym ukazało się dotychczas wiele prac na ten temat. W większości są to jednak opracowania opisujące wybrane aspekty tego problemu (etiologie, sposoby leczenia, rehabilitacja i in.). W podręczniku Ireneusza M. Kowalskiego i Lucyny Hurło wszystkie te zagadnienia potraktowano łącznie, dając całościowy obraz schorzenia, od przyczyn jego powstania aż do różnych metod leczenia.
Uważam zatem, że w każdym środowisku akademickim zajmującym się kształceniem specjalistów z fizjoterapii, wychowania zdrowotnego czy fizycznego fachowy podręcznik z tego zakresu powinien być udostępniony studiującej młodzieży.
W konkluzji stwierdzam, że praca jest bardzo wartościowa, w kompleksowy sposób przedstawia problem, jakim są wady postawy u dzieci.
Prof. dr hab. Aleksander Ronikier Kierownik Katedry Biologicznych Podstaw Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie
Spis treści
Spis treściPrzedmowa do wydania drugiego
Słowo wstępne
Od Autorów
I.Rozwój psychomotoryczny i fizyczny w wieku rozwojowym
II.Zaburzenia utrudniające prawidłowy rozwój dziecka
III.Postawa prawidłowa a wady postawy
IV.Podziały skrzywień kręgosłupa
V.Etiologia i patomechanika skoliozy idiopatycznej
VI.Ocena diagnostyczna
VII.Metody postępowania
VIII.Program kinezyterapeutyczny
Podsumowanie
Piśmiennictwo
Ryciny
Skorowidz rzeczowy
Aneks
Zarządzenie Ministra Oświaty i Wychowania z dniał8 lutego 1980 r.
w sprawie gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci
i młodzieży z zaburzeniami statyki ciała i obniżoną sprawnością fizyczną
Zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 listopada 1996 r.
w sprawie zasad organizowania przez szkoły i placówki publiczne
gimnastyki korekcyjnej oraz nadobowiązkowych zajęć z wychowania fizycznego Pismo MEN do Kuratorów Oświaty z dnia 20 lutego 1997 r.
w sprawie kwalifikacji nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjną
Książka
-
ISBN:
83-7299-227-4
-
Autor:
Lucyna Hurło Ireneusz M. Kowalski
-
Wydanie:
2
-
Rok wydania:
2003
-
Format:
170 x 240 mm
-
Liczba stron:
102
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Gimnastyka przedszkolaka
44,00
PLN
Wady postawy i stóp u dzieci
50,21
PLN
Charakterystyka wad postawy ciała Diagnoza, kompensacja i korekcja
44,30
PLN
Cena rynkowa: 49.90 PLN
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Anatomia układu ruchu
69,90
PLN
Antropomotoryka W. Osiński
34,00
PLN
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego
119,60
PLN