Poznań 2014, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 156 str., oprawa miękka
Czy tego chcemy czy nie, marketing staje się nieodzownym elementem konkurencji wśród organizatorów imprez biegowych, zabiegania o przychylność biegaczy, kibiców, sponsorów i mediów. Wynika to z dwóch zasadniczych powodów: coraz większej liczby organizowanych w Polsce imprez biegowych oraz stale wzrastających oczekiwań biegaczy. Profesjonalna organizacja biegu masowego wymaga metodycznego podejścia w postaci wypracowanych strategii i narzędzi marketingowych.
Książka "Marketing imprez biegowych" to prezentacja kluczowych dla osiągnięcia sukcesu zagadnień, pomagających w przygotowaniu atrakcyjnego wydarzenia sportowego, z którymi powinni zapoznać się wszyscy obecni i potencjalni organizatorzy biegów masowych. Autorzy tej pozycji, w znakomitej większości biegacze i specjaliści z zakresu marketingu, zwracają uwagę na istotne elementy, decydujące o tym, czy impreza biegowa będzie cieszyć się powodzeniem, przyciągnie wielu zawodników i zakończy sukcesem. Opisano w niej m.in. w jaki sposób należy tworzyć własną, unikatową strategię imprezy, jak i w jaki sposób wykorzystywać instrumenty marketingowe, czego od organizatora oczekują biegacze, dlaczego tak ważny jest wizerunek i marka biegu, w jaki sposób współpracować ze sponsorami i mediami, jak i dlaczego warto prowadzić badania marketingowe.
Problematyka marketingu w biegach masowych, tak w Polsce jak i na świecie, jest niezwykle rzadko podejmowana w opracowaniach naukowych, dlatego tym bardziej cieszy, że książka pt. "Marketing imprez biegowych" ukazuje się na naszym rynku wydawniczym. Z pewnością może ona stać się inspiracją dla wielu organizatorów w poszukiwaniu własnej strategii rozwoju oraz przyczynić do wypracowania oryginalnych działań marketingowych, zwiększających efektywność i atrakcyjność imprezy biegowej.
Spis treści
WstępZygmunt Waśkowski
Rynek biegowy w Polsce
Zygmunt Waśkowski
Zastosowanie marketingu przez organizatorów imprez biegowych
Henryk Mruk
Marketingowe metody i narzędzia rozwoju imprez biegowych
Waldemar W. Budner
Organizacja imprez biegowych źródłem korzyści dla różnych beneficjentów
Tomasz Szajda
Biznesplan organizacji imprezy biegowej
Edyta Gołąb-Andrzejak
Sposoby oraz narzędzia promocji podnoszące atrakcyjność imprezy biegowej
Marek Datko
Sponsoring imprezy biegowej - zasady współpracy ze sponsorem
Artur Kujawiński
Lider w organizacji jako kluczowy element marketingowego sukcesu imprezy biegowej
Jacek Trębecki
Zarządzanie wizerunkiem i marką imprezy biegowej poprzez wykorzystanie relacji z mediami
Waldemar Rydzak
Rola informacji w zarządzaniu w sytuacjach kryzysowych podczas biegów masowych
Jacek Łuczak
Badanie satysfakcji klientów imprez biegowych
Andżelika Dzięgiel
Profile uczestników imprezy biegowej
Książka
-
ISBN:
978-83-7986-010-4
-
Redaktor:
Zygmunt Waśkowski