Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Bożena Alejziak,
Waga produktu: 0.650 kg
EAN: 9788393057306
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Albis


Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 456 str., oprawa miękka

Polecamy  unikatowy podręcznik dla branży turystycznej, przeznaczony dla administracji przedsiębiorstwa turystycznego i hotelarskiego, a także dla przedsiębiorców prowadzących już biura podróży i hotele. Publikacja przydatna również dla pracowników zatrudnionych przy obsłudze klientów, pracowników działów handlowych (opisano zasady korespondencji służbowej oraz korespondencji handlowej z uwzględnieniem specyfiki biur podróży i hoteli), a także dla studentów i słuchaczy kształcących się w szkołach o profilu turystycznym, specjalizujących się w zakresie obsługi ruchu turystycznego i hotelarstwa.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1 Praca biurowa w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
1.1. Charakterystyka pracy biurowej w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
1.2. Funkcje i zadania komórek organizacyjnych w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
1.3. Rola i znaczenie informacji w pracy biurowej
1.4. Systemy kancelaryjne oraz organizacja obiegu korespondencji
1.5. Ergonomiczne środowisko pracy biurowej

Rozdział 2. Zadania i procedury obowiązujące w pracy biurowej
w przedsiębiorstwie turystycznym i hotelarskim
2.1. Rola i zadania sekretariatu w małym, średnim i dużym przedsiębiorstwie
2.2. Kultura osobista i zawodowa w miejscu pracy
2.3. Zasady obowiązujące podczas przyjmowania interesantów
2.4. Dress code, czyli zasady ubioru służbowego
2.5. Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych

Rozdział 3. Organizacja spotkań służbowych w przedsiębiorstwach
turystycznych i hotelarskich
3.1. Zasady organizacji zebrań
3.2. Zadania pracownika biurowego w organizacji konferencji prasowej
3.3. Zasady obowiązujące podczas podejmowania kontrahentów w firmie
3.4. Organizacja własnej podroży służbowej
3.5. Zasady rozliczania podroży służbowych
3.6. Organizacja przyjęć biznesowych - wybrane aspekty

Rozdział 4. Ogólne zasady sporządzania korespondencji
4.1. Zasady sporządzania korespondencji według normy polskiej
4.2. Zasady sporządzania korespondencji według normy angielskiej
4.3. Wysyłanie korespondencji
4.4. Netykieta, czyli zasady redagowania i wysyłania wiadomości pocztą elektroniczną
4.5. Korespondencja seryjna.

Rozdział 5. Korespondencja handlowa w turystyce i hotelarstwie
5.1. Pisma związane z propozycją kupna-sprzedaży
5.1.1. List reklamowy
5.1.2. List intencyjny
5.1.3. Zapytanie ofertowe
5.1.4. Odpowiedź na zapytanie ofertowe - złożenie oferty
5.1.5. Nawiązanie współpracy
5.1.6. Oferta biura podroży, program ramowy i szczegółowy
5.1.7. Oferta hotelu
5.1.8. Katalogi, ulotki, broszury jako formy przekazu informacji reklamowych.
5.2. Pisma związane z realizacją zamówienia
5.2.1. Zasady redagowania zamówień ogólnych
5.2.2. Zamówienie usług noclegowych.
5.2.3. Zamówienie usług transportowych
5.2.4. Zamówienie imprezy turystycznej
5.2.5. Dokumenty związane z realizacją usługi lub dostawą: voucher, awizo, specyfikacja
5.3. Pisma związane z weryfikacją usługi lub towaru
5.3.1. Reklamacje
5.3.2. Odpowiedź na reklamację
5.4. Dokumenty finansowe i korespondencja związana z rozliczeniem usługi lub towaru
5.4.1. Faktura VAT i faktura VAT marża
5.4.2. Inne rodzaje faktur: VAT wewnętrzna, zaliczkowa, VAT-MP, VAT-RR
5.4.3. Faktura korygująca i nota korygująca
5.4.4. Podatek VAT a wybrane usługi turystyczne, rekreacyjne i kulturalne
5.4.5. Korespondencja związana z przekazaniem zapłaty: upomnienia z powodu opóźnionej płatności i odpowiedzi na upomnienia

Zakończenie
Literatura

Książka

  • ISBN: 

    978-83-930573-0-6

  • Autor: 

    Bożena Alejziak

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss