Białystok 2009, wyd. 2 poprawione, format 165 x 230, objętość 207 str., oprawa miękka
Innowacje uważane są za podstawowy instrument restrukturyzacji gospodarki i poszczególnych podmiotów gospodarczych oraz wzrostu ich konkurencyjności. W książce podjęto próbę oceny poziomu działalności innowacyjnej w polskich przedsiębiorstwach usługowych, na przykładzie przedsiębiorstw turystycznych i porównanie tego poziomu z występującymi w innych firmach polskich oraz europejskich. Autorka ujmuje zagadnienie w sposób systemowy przy omawianiu głównych kwestii oraz prezentuje uniwersalny model, którego adaptacja w przedsiębiorstwach mogłaby korzystnie wpłynąć na wzrost innowacyjności podmiotów gospodarczych.
Konstrukcja opracowania ma charakter teoretyczno - empiryczno – projektowy. W części teoretycznej zastosowano jedną z metod analitycznych, a mianowicie metodę dedukcji opartą o zależności przyczynowo – skutkowe. Chodziło o pokazanie przyczyn i skutków działalności innowacyjnej przedsiębiorstw turystycznych i ich kompatybilności z dokonującymi się niezależnie procesami globalizacyjnymi i integracyjnymi. W części empirycznej starano się ustalić problem czynników i różnego typu oddziaływań, które stworzyłyby właściwy grunt makro i mikroekonomiczny dla kreowania i absorpcji innowacji. Natomiast w części projektowej wykorzystano dostępne badania nad trendami występującymi na rynku turystycznym oraz badania własne w zakresie oczekiwanych zmian na rynku usług turystycznych, szczególnie w zakresie wprowadzania innowacji. Podsumowaniem dysertacji są liczne wnioski i rekomendacje mogące stanowić pomocne narzędzie przy konstruowaniu innowacyjnej polityki państwa, strategii przedsiębiorstw oraz programów nauczania na kierunkach kształcących przyszłe kadry turystyczne.
Książka
-
ISBN:
978-83-60200-66-7
-
Autor:
Szymańska Elżbieta