Gdańsk 2009, wyd. 1, Format 170 x 240, objętość 108 str, oprawa miękka
„Prezentowana książka (...) omawia kwestie związane z uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz innych krajach UE. Przede wszystkim jednak skupia się na uwarunkowaniach prowadzenia tej działalności w Polsce w obszarze turystyki. Centralnym punktem podjętych rozważań jest sam przedsiębiorca, gdyŜ to on prowadzi działalność gospodarczą i pełni określona rolę w gospodarce turystycznej.
Rozważania odnoszą się zarówno do sytuacji obecnej przedsiębiorców, jak i częściowo do możliwości i perspektywy ich rozwoju w najbliższych latach w Polsce w związku z planowaną u nas za trzy lata imprezą sportową EURO 2012.”
Spis treści
WSTĘP1. KWESTIE TERMINOLOGICZNE ZWIĄZANE Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ TURYSTYCZNĄ
1.1. Przedsiębiorczość – jej istota, pojęcie przedsiębiorcy
1.2. Działalność gospodarcza
1.3. Pojęcie usług turystycznych, turysty, klienta
1.4. Podsumowanie
2. ZASADY PODEJMOWANIA I WYKONYWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zasada wolności gospodarczej
2.3. Zasada równości
2.4. Zasada przestrzegania prawa
2.5. Podsumowanie
3. PODEJMOWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W OBSZARZE TURYSTYKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Czynności związane z uruchomieniem działalności gospodarczej polegającej na prowadzeniu biura
podróŜy
3.3. Czynności związane z uruchomieniem działalności hotelarskiej
3.4. Czynności związane z uruchomieniem działalności gastronomicznej
3 5. Podejmowanie działalności gospodarczej w obszarze UE
3.6. Podsumowanie
4. PODZIAŁ PRZEDSIĘBIORCÓW TURYSTYCZNYCH NA PODSTAWIE KRYTERIUM FORMY
ORGANIZACYJNO-PRAWNEJ ICH DZIAŁALNOŚCI
4.1. Wprowadzenie
4.2. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej
4.3. Wykonywanie działalności gospodarczej
4.4. Podsumowanie
5. PODZIAŁ PRZEDSIĘBIORCÓW TURYSTYCZNYCH NA PODSTAWIE KRYTERIUM LICZBY
ZATRUDNIONYCH PRACOWNIKÓW
5.1. Wprowadzenie
5.2. Mikroprzedsiębiorcy i ich działalność związana z turystyką
5.3. Mali i średni przedsiębiorcy w turystyce
5.4. Podsumowanie
6. PERSPEKTYWY ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW TURYSTYCZNYCH W KONTEKŚCIE EURO 2012
W POLSCE
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
Książka
-
ISBN:
978-83-89081—20-9
-
Autor:
Grzegorzewska-Mischka Ewa