Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Meyer Beata, Milewski Dawid,
Waga produktu: 0.300 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788301159184
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: PWN

Warszawa 2009, wyd. 1, Format 165 x 235 mm, objętość 208 str., oprawa miękka

Turystyka jest ważnym sektorem gospodarczym. Aby jednak jakiś region mógł ją uznać za podstawę swojej gospodarki, musi mieć nie tylko odpowiednie warunki geograficzne, lecz także stworzyć strategię rozwoju sektora turystycznego, umieć ją wprowadzić w życie, a następnie wykorzystać w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi regionami. Konieczne jest również sterowanie rozwojem turystyki, tak aby zminimalizować jego negatywne konsekwencje, np. przeciążenie infrastruktury. O tych właśnie kwestiach szczegółowo piszą autorzy.

Podręcznik jest:

- kompleksowy – prezentuje ogół zagadnień związanych z tworzeniem i realizowaniem strategii rozwoju turystyki w regionie,

- uniwersalny – będzie przydatny dla osób poszukujących zarówno wiedzy ogólnej o strategii rozwoju turystyki w regionach, jak i wiedzy szczegółowej, np. dotyczącej pozyskiwania środków na rozwój turystyki,

- praktyczny – zawiera konkretne przykłady tworzenia i realizacji strategii rozwoju turystyki w regionach, a także charakterystykę strategii rozwoju turystyki w Polsce w wybranych województwach i gminach.

Publikacja adresowana do studentów kierunków związanych z turystyką oraz słuchaczy studiów podyplomowych, a także do pracowników samorządów terytorialnych odpowiedzialnych za rozwój gospodarczy i przestrzenny regionu, a szczególnie za rozwój turystyki w regionie.

Autorzy są pracownikami Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego.

Spis treści

WSTĘP Beata Meyer, Dawid Milewski

ROZDZIAŁ 1. STRATEGIA ROZWOJU JAKO ELEMENT BUDOWANIA
PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ REGIONÓW
1.1. Region i rozwój regionalny Tomasz Mańkowski
l .2. Czynniki rozwoju regionalnego Tomasz Mańkowski
1.3. Konkurencyjność regionów Tomasz Mańkowski
1.4. Strategie rozwoju Daniel Szostak
Pytania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 2. PRZESŁANKI BUDOWY STRATEGII ROZWOJU TURYSTYKI
2.1. Turystyka jako determinanta rozwoju regionalnego Tomasz Mańkowski
2.2. Specyfika obszarowego produktu turystycznego Anna Gardzińska
2.3. Konsekwencje rozwoju turystyki w regionie Beata Meyer
2.4. Sterowanie rozwojem regionu pod presją funkcji turystycznej
Beata Meyer, Agnieszka Lewandowska
Pytania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 3. CELE TWORZENIA STRATEGII ROZWOJU TURYSTYKI
3.1. Zrównoważony rozwój jako podstawa rozwoju turystyki w regionie Adam Pawlicz .
3.2. Wizerunek regionu Anna Tokarz
3.3. Partnerzy w procesie opracowania strategii Adam Pawlicz
Pytania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 4. PROCEDURA KONSTRUOWANIA STRATEGII ROZWOJU TURYSTYKI. .
4.1. Źródła informacji Marta Sidorkiewicz
4.2. Etapy konstruowania strategii rozwoju turystyki Dawid Milewski
4.3. Diagnoza stanu istniejącego Dawid Milewski
4.4. Identyfikacja kluczowych problemów rozwojowych Dawid Milewski
4.5. Analiza SWOT Marta Sidorkiewicz
4.6. Wizja rozwoju i strategiczne cele rozwoju turystyki Dawid Milewski
4.7. Strategiczne programy działania Dawid Milewski
4.8. Organizacja procesu wdrożenia strategii i monitoring jej realizacji Dawid Milewski .
Pytania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 5. STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI JAKO ELEMENT
POLITYKI TURYSTYCZNEJ I INSTRUMENT ZARZĄDZANIA REGIONEM
5.1. Polityka turystyczna Aleksander Panasiuk
5.2. Instrumenty zarządzania regionem turystycznym Aleksander Panasiuk
5.3. Pozyskiwanie środków na rozwój turystyki Anna Gardzińska
Pytania
Literatura zalecana

ROZDZIAŁ 6. PRZYKŁAD STRATEGII ROZWOJU TURYSTYKI
6.1. Strategia rozwoju turystyki w Polsce Aleksander Panasiuk
6.2. Wojewódzka strategia rozwoju turystyki Anna Gardzińska
6.3. Lokalne strategie rozwoju turystyki Dawid Milewski
Pytania
Literatura zalecana

BIBLIOGRAFIA
SŁOWNICZEK
INDEKS RZECZOWY

Książka

  • ISBN: 

    978-83-01-15918-4

  • Autor: 

    Meyer Beata, Milewski Dawid

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss