-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Proksenia
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Podręcznik przeznaczony zarówno dla pilotów wycieczek, podejmujących pracę w roli rezydenta biura podróży, jak i dla organizatorów turystyki. Omówiono uwarunkowania prawne i ekonomiczne pracy rezydenta, nakreślono jego sylwetkę zawodową. Opisano umowy, zasady ubezpieczania i procedury reklamacji. Zasadniczy rozdział to opis metodyki i techniki pracy pilota – rezydenta. W aneksie zamieszczono wzory stosowanych dokumentów oraz przykładową książkę hotelową.
Wydanie III zaktualizowano.
Spis treści
WPROWADZENIE1. ZAWODOWA SYLWETKA REZYDENTA
1.1. Zarys rozwoju przewodnictwa i pilotażu
1.2. Charakterystyka praw i obowiązków rezydenta polskiego biura podróży (PBP)
1.3. Predyspozycje zawodowe
1.4. Kultura osobista i aparycja
1.5. Program osobistego rozwoju rezydenta
1.6. Jakość w obsłudze ruchu turystycznego
2. PRAWNE UWARUNKOWANIA PRACY REZYDENTA
2.1. Formy zatrudniania rezydentów
2.2. Zatrudnienie w ramach umowy o pracę
2.3. Zatrudnienie w ramach umowy zlecenia
2.4. Zasady wypłacania diet i innych należności z tytułu podróży służbowej
2.5.Odpowiedzialność z tytułu nawiązania stosunku pracy na stanowisku rezydenta biura podróży
2.6. Pełnomocnictwo do działania w imieniu organizatora turystyki
2.7. Reklamacje
2.8. Rola rezydenta w rozpatywaniu reklamacji
3. UMOWY Z KONTRAHENTAMI, UBEZPIECZENIA, REKLAMACJE
3.1. Charakterystyka umów zawieranych przez organizatora turystyki z klientem
3.2. Umowy biur podróży z usługodawcami
3.3. Umowa o wycieczkę lotniczą - czarter samolotu
3.4. Umowa o zakontraktowanie miejsc hotelowych - allotment
3.5. Umowa ubezpieczenia w turystyce
3.6. Praktyczny aspekt ubezpieczeń na przykładzie towarzystwa ubezpieczeniowego „Signal Iduna" S.A
3.7. Czy pilot - rezydent powinien się ubezpieczyć?
4. LOKALNE UWARUNKOWANIA PRACY PILOTÓW - REZYDENTÓW
4.1. Kierunki wyjazdów zagranicznych Polaków w celach wypoczynkowych
4.2. Zachowania polskich turystów w czasie wyjazdów zagranicznych
4.3. Turystyka w krajach odmiennych religijnie i kulturowo (ze szczególnym uwzględnieniem islamu)
4.4. Atrakcje turystyczne podstawą tworzenia oferty wycieczek lokalnych
4.5. Analizy uwarunkowań lokalnych pracy pilota - rezydenta na przykładzie Turcji
5. METODYKA I TECHNIKA PRACY REZYDENTA PRZY OBSŁUDZE POLSKICH GRUP TURYSTYCZNYCH ZA GRANICĄ
5.1. Etap I - Przygotowanie
5.2. Etap II - Realizacja imprezy
5.3. Etap III - Rozliczenie
6. ZACHOWANIE REZYDENTA W SYTUACJACH AWARYJNYCH
6.1. Przygotowanie rezydenta do działań w sytuacjach awaryjnych
6.2. Działania rezydenta w sytuacjach awaryjnych
6.3. Rady końcowe dla pilotów - rezydentów
7. TEMATYKA ĆWICZEŃ W RAMACH KURSU REZYDENTÓW
7.1. Awarie w czasie realizacji imprezy
8. LITERATURA
ANEKS
Książka
-
ISBN:
978-83-60789-09-4
-
Autor:
Małgorzata Wajdzik,Zygmunt Kruczek
-
Wydanie:
3
-
Rok wydania:
2016
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
184
-
Oprawa:
miękka