Kraków 2012, wydanie 1, format 160 x 235, objętość 222 str., oprawa miękka
Podręcznik poświęcony jest problemom ogólnej teorii wychowania oraz szczegółowym zagadnieniom teorii wychowania i rozwoju fizycznego człowieka z naciskiem na edukację dzieci i młodzieży. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia, takie jak „wychowanie”, „kształcenie”, „edukacja”, „kultura fizyczna”. Analizuje czynniki, środki i warunki występujące w wychowaniu fizycznym. Omawia metody kształcenia i wychowania fizycznego oraz kwestie związane z rozwojem fizycznym i motorycznym. Wiele miejsca zajmuje osoba nauczyciela, jego kompetencje, efektywność, innowacyjność, zaangażowanie i motywacja. Dużo uwagi poświęcono roli pedagoga jako promotora zdrowia i animatora aktywności fizycznej w czasie wolnym.
Jest to podręcznik dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Spis treści
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogicznaRozdział 2. Kultura fizyczna
Rozdział 3. Wychowanie fizyczne
Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego
Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego
Rozdział 6. Funkcje ruchu
Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka
Rozdział 8. Motoryczność ludzka
Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego
Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego
Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu
Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego
Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-015-2
-
Autor:
Janusz Bielski