Publikacja jest dziełem zbiorczym zawierającym 23 artykuły przygotowane przez autorów oraz zespoły autorskie. Monografia w doskonały sposób uzupełnia istniejącą na rynku literaturę z zakresu marketingowego zarządzania organizacjami sportowymi. W poszczególnych rozdziałach są prezentowane interesujące wyniki prowadzonych badań naukowych. Są także zawarte ciekawe koncepcje teoretyczne, przemyślenia, obserwacje związane z doskonaleniem metod i narzędzi marketingowego spojrzenia na sport i perspektywy jego rozwoju. Silną stroną opracowania jest perspektywa rynku globalnego, czyli całościowego spojrzenia na poszczególne obszary marketingu oraz zarządzania. Zaletą monografii jest również powiązanie treści rozważań z najnowszymi trendami, które są obserwowane w marketingowym zarządzaniu organizacjami sportowymi.
Praca bez wątpienia będzie wykorzystywana przez szeroki krąg odbiorców. Będą wśród nich nie tylko przedstawiciele przedsiębiorstw i organizacji sportowych, ale także studenci uczelni wyższych. To oni, jako absolwenci, zasilą z czasem kadry pracujące na rzecz zarządzania marketingowego w sporcie.
Spis treści:
Wprowadzenie
MARKETING I KOMUNIKACJA
· I jeszcze jedno powtórzenie
PRZEMYSŁAW ZIELIŃSKI
· Od zaangażowania do immersji w aktywacjach sportowych
IZABELA DERDA
· Sposoby pozyskiwania młodych kibiców na przykładzie igrzysk olimpijskich w Tokio
JAN CHŁAPOWSKI
· Facebook jako narzędzie do skutecznej komunikacji w klubach i jednostkach sportowych o zasięgu lokalnym
PAWEŁ WOJTAŚ I WIKTORIA CZARNECKA
· Metody twórczego myślenia w klubie sportowym. Jak je wykorzystywać do tworzenia content marketingu?
WIKTORIA CZARNECKA
· Zdolność akceptacji przez kibiców zmian marketingowych wdrażanych przez kluby piłkarskie w wyniku dostosowywania się do trendów płynących z otoczenia rynkowego
mgr RAFAŁ KOWALCZYK
· Corporate Social Responsibility jako element marketingu sportowego
KAMIL JEZIERSKI
· Analiza potencjału sportowego zawodnika
ADAM MAZURKIEWICZ, LUDWIK MAZURKIEWICZ
· Uwarunkowania stosowania niskobudżetowych akcji marketingowych
DOROTA KUBIENIEC
· Sport jako narzędzie promocji gmin z obszaru Górnego Śląska i Zagłębie Dąbrowskiego
ARTUR GRABOWSKI
· Najważniejsze aspekty i główne wyzwania w zarządzania małymi klubami sportowymi oraz ich rola w poszukiwaniu sponsorów
ILONA LENIK
· Scenariusz sportowego filmu wizerunkowego w teorii i praktyce
SZYMON SKOWROŃSKI
· Analiza cech kibiców piłki nożnej w kontekście budowania lojalności i działań marketingowych klubu sportowego
SŁAWOMIR KOWALSKI
· Wykorzystanie potencjału marek personalnych, biorących udział w promowanym przez ciebie wydarzeniu sportowym
MARCIN SAMODULSKI
· Konsument a cykl życia produktu sportowego - jak zarządzać, aby przetrwać?
PIOTR MATECKI
SPONSORING SPORTOWY
· Proces i metody pozyskiwania sponsora na rynku B2B
MATEUSZ KOZAK
· Szanse i bariery sponsoringu sportów ekstremalnych
MICHAŁ LEKSIŃSKI
· Komercjalizacja w sporcie a sprzedaż sponsorska
KAROL TATAR
· Formy finansowania przedsiębiorstw sportowych. Sponsoring kooperacyjny jako szansa dla polskich klubów piłkarskich
ADRIAN PIETRZYK
· Aktywacja sponsorska – czy naprawdę takie ważne?
MICHAŁ FIJAŁKOWSKI
· Piłka nożna kobiet - analiza rosnącego potencjału sponsoringowego dyscypliny
ZUZANNA WALCZAK
DOOKOŁA SPORTU
· Znaczenie ekologii we współczesnym sporcie
DAMIAN PODAWCA
· Analiza możliwości pracy na rynku sportowym
SYLWESTER DROŻDŻ, TOMASZ MUTER, MARCEL TYL
Książka
-
ISBN:
978-83-62390-43-4
-
Redaktor:
Piotr Godlewski, Piotr Matecki
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2020
-
Format:
145 x 205
-
Liczba stron:
412
-
Oprawa:
miękka