-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.UMCS
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Osobowościowe i społeczne uwarunkowania radzenia sobie ze stresem przez studentów pierwszego roku
Lublin 2009, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 272 str., oprawa miękka
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście wybranych uwarunkowań, na które składają się: cechy osobowości, inteligencja emocjonalna, wsparcie społeczne i percypowane postawy rodzicielskie. Główny problem badawczy sformułowano następująco: Czy istnieje, a jeśli tak, to jaki charakter ma związek między stylami i strategiami radzenia ustalonymi za pomocą Kwestionariusza COPE (The coping Orientations to Problems Experienced) C. S. Carvera, M. F. Scheiera, J. K. Weintrauba ( w polskiej adaptacji S. Piątek i K. Wrześniewskiego), preferowanymi przez studentów pierwszego roku a wybranymi czynnikami indywidualnymi (osobowością i inteligencją emocjonalną) oraz społecznymi (wsparciem społecznym i postrzeganymi postawami wychowawczymi rodziców)?
Spis treści
Wprowadzenie1. Radzenie sobie ze stresem studentów I roku
1.1. Stres w życiu studentów
1.1.1. Pojęcie stresu
1.1.2. Stres a funkcjonowanie młodzieży studiującej - przegląd badań
1.2. Problematyka radzenia sobie ze stresem w funkcjonowaniu młodzieży studenckiej
1.2.1. Istota i zakres pojęcia radzenia sobie
1.2.2. Czynniki związane z procesem radzenia sobie ze stresem
1.2.3. Efektywność działalności zaradczej
1.2.4. Radzenie sobie ze stresem studentów - przegląd badań
2. Wybrane zasoby radzenia sobie studentów ze stresem
2.1. Problematyka inteligencji emocjonalnej
2.1.1. Określenie inteligencji emocjonalnej
2.1.2. Modele inteligencji emocjonalnej
2.1.3. Inteligencja emocjonalna studentów - przegląd badań
2.2. Problematyka osobowości
2.2.1. Sposoby definiowania, podstawowe ujęcia teoretyczne
2.2.2. Osobowość studentów - przegląd badań
2.3. Problematyka wsparcia społecznego
2.3.1. Istota i znaczenie wsparcia społecznego
2.3.2. Mechanizmy działania wsparcia społecznego
2.3.3. Czynniki związane z kształtowaniem, odbiorem i wykorzystaniem wsparcia społecznego
2.3.4. Wsparcie społeczne studentów - przegląd badań
2.4. Problematyka postaw rodzicielskich
2.4.1. Postawy rodzicielskie - definicje, podstawowe typologie
2.4.2. Postrzeganie postaw rodzicielskich a wybrane aspekty funkcjonowania studentów - przegląd badań
2.4.3. Postawy rodzicielskie w percepcji studentów pierwszego roku - wyniki badań własnych
3. Struktura zależności między radzeniem sobie studentów pierwszego roku a wybranymi zmiennymi psychospołecznymi
3.1. Inteligencja emocjonalna badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem
3.2. Cechy osobowościowe badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem
3.3. Wsparcie społeczne badanych studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem
3.4. Postawy rodzicielskie w percepcji studentów a ich sposoby radzenia sobie ze stresem
Zakończenie
Wskazania praktyczne
Grupa rówieśnicza
Nauczyciele akademiccy
Rodzina
Bibliografia
Aneks
Książka
-
ISBN:
978-83-227-2925-0
-
Autor:
Stanisław Parchomiuk, Monika Byra