Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Mary Mountstephen,
Waga produktu: 0.350 kg
EAN: 9788361309864
Wysyłka od: 9.00 PLN


Jak wykryć zaburzenia rozwojowe u dzieci i co dalej? Praktyczne rozwiązania do pracy z dziećmi w domu i w szkole

Warszawa 2011, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 164 str., oprawa miękka

Oto typowa klasa: Antek przy pisaniu pokłada się na ławce, Zuzia czyta, zasłaniając jedno oko, Paweł prawie zawsze zajmuje się nie tym, czym powinien, twierdząc, że nie zrozumiał polecenia, Małgosia mozolnie gryzmoli wypracowanie, do odczytania którego trzeba będzie zatrudnić grafologa, a Grześ... gdzie się podział Grześ? Jeszcze przed chwilą, wprawdzie wiercąc się i podskakując, siedział w ławce!

Jeśli jesteś nauczycielem lub rodzicem takiego ucznia, sięgnij po tę książkę. Dowiesz się z niej, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na opóźniony rozwój jego umiejętności wzrokowych, słuchowych, motorycznych, przetwarzania informacji lub innych. Autorka wyjaśnia, jakie badania lekarskie i psychologiczne warto wykonać, by sprawdzić, w czym tkwi sedno problemów. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie dostosować oczekiwania wobec ucznia do jego możliwości, a także, rozumiejąc jego specyficzne potrzeby i trudności, zastosować w klasie lub w domu skuteczne interwencje, które pozwolą mu osiągnąć sukces edukacyjny. 


Spis treści

Noto od autora
Wstęp
Informacje o autorze
Czego dzieci i młodzi ludzie potrzebują, by się rozwijać?

CZĘŚĆ 1
ROZWÓJ DZIECKA l SYMPTOMY ZABURZEŃ
Rozdział l CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ROZWÓJ WE WCZESNEJ FAZIE
Okres ciąży a wczesny etap rozwoju mózgu
Odruchy pierwotne i posturalne
Podsumowanie
Rozdział 2 CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ W NAJWCZEŚNIEJSZYCH LATACH?
Rozwojowe kamienie milowe
Jak kamienie milowe rozwoju mogą pomóc przewidzieć problemy?
Podsumowanie
Rozdział 3 DIAGNOZA SPECJALNYCH POTRZEB EDUKACYJNYCH
Czym są specjalne potrzeby edukacyjne?
Niektóre różnice w uczeniu się o których musisz wiedzieć
Podsumowanie

CZĘŚĆ II
INTERWENCJA PSYCHOLOGICZNA W DOMU l SZKOLE
Rozdział 4 RUCH A UCZENIE SIĘ
Postępowanie z dziećmi, które sq leniwe, nie umieją się skupić i nie są gotowe
do nauki szkolnej, czyfi o wadze wczesnej interwencji
Radzenie sobie bez diagnozy, czyli na zewnątrz dziesięciolatek, a w środku trzyletni berbeć.
Ruch uczący: neurorozwojowe podejście dotrudności w uczeniu się
Jaką rolę odgrywa aspekt ruchowy w przypadku specyficznych trudności w uczeniu się? .
ABC uczenia się
Dlaczego równowaga jest ważna?
Pisanie
Wskazówki dla rodziców i nauczycieli
Rozwijanie pozytywnej samooceny dziecka
Podsumowanie
Rozdział 5 WZROK, PRZETWARZANIE OBRAZU l UCZENIE SIĘ
Badanie wzroku, problemy z przetwarzaniem bodźców wzrokowych i trudności
z uczeniem się
Diagnozowanie problemów z widzeniem
Co może być pomocne w domu i szkole?
Dlaczego powinniśmy się bardziej zainteresować behawioralną optometrią
Dlaczego moje dziecko nie umie złapać piłki?
Podsumowanie
Rozdział 6 SŁUCH, PRZETWARZANIE BODŹCÓW SŁUCHOWYCH l UCZENIE SIĘ. .
Dlaczego umiejętność słuchania jest ważna
Różnica między słuchaniem a słyszeniem
Kiedy słuch stanowi problem
Praktyczne strategie dla rodziców i szkoły
Terapia dźwiękowa i programy stymulacji słuchowej
Podsumowanie
Rozdział 7 JAK PSYCHOLOG MOŻE POMÓC
Wprowadzenie do roli psychologa szkolnego
Po co iść do psychologa?
Rodzaje problemów
Jak powstaje diagnoza psychologiczna dziecka
Testy wspomagające diagnozę, stosowane przez psychologów szkolnych
Czynniki związane ze szkołą
Informacja zwrotna i raporty
Prawdopodobne wyniki
Przemyślenia końcowe
Załącznik l
Załącznik II
Daleko na morzu
Chowam ręce tam i siam
Załącznik III
Załącznik IV
Problemy ze słyszeniem
Dysleksja, dyspraksja i ADHD
Wspieranie uczenia się
Problemy z widzeniem
Gdzie szukać pomocy
Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-61309-86-4

  • Autor: 

    Mary Mountstephen

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss