-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Continuo
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców: dla lekarzy, lekarzy psychiatrów, lekarzy pediatrów, pielęgniarek psychiatrycznych, pedagogów specjalnych, pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników poradni zdrowia psychicznego, psychologów oraz wszystkich zainteresowanych tematem.
Spis treści:
Wstęp 9
Rozdział 1
Neurobiologiczne i neuropsychofarmakologiczne podstawy terapii ADHD 11
Andrzej Witusik, Łukasz Mokros, Tadeusz Pietras
Neurobiologiczne podstawy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem
uwagi 11
Koncepcja defcytu wzbudzania i hamowania reakcji w zespole nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem uwagi 13
Założenia farmakoterapii zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem uwagi 14
Leki stosowane w leczeniu zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem uwagi 15
Podsumowanie 20
Rozdział 2
Kryteria nozologiczne i epidemiologia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem uwagi (ADHD) .
Kasper Sipowicz, Marlena Podlecka 23
Granice rozpoznawania ADHD 23
Kryteria nozologiczne 24
Diagnostyka różnicowa 30
Przebieg procesu diagnozowania 32
Specyfka diagnozowania ADHD w populacji osób dorosłych 36
Epidemiologia 40
Aneks
Kasper Sipowicz, Marlena Podlecka 47
Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna a ADHD – wzajemne uwarunkowania .
Marlena Podlecka, Kasper Sipowicz 55
Wstęp 55
Niepełnosprawność intelektualna a ADHD – istota obu zaburzeń 55
Współzależności o charakterze diagnostycznym 58
Rozpowszechnienie ADHD w populacji osób z niepełnosprawnością intelektualną 64
Współzależności natury etiologicznej 65
Wspólne obszary charakterystyki psychopedagogicznej 69
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i ADHD w polskim systemie oświaty 74
Rozdział 4
Mocne strony osób z ADHD – w poszukiwaniu idei organizującej działania terapeutyczne
Teresa Wejner-Jaworska 79
Rozdział 5
Zastosowanie testów psychologicznych w diagnozie ADHDZestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD Conners 3 .
Radosław Wujcik, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras 91
Wprowadzenie do diagnozy psychometrycznej 91
Własności psychometryczne testów 92
Standaryzacja procedury badania 99
Zastosowanie norm dla wyników testowych 99
Adaptacja kulturowa testu psychologicznego 102
Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD Conners 3 102
Historia kwestionariuszy Conners 103
Struktura zestawu kwestionariuszy Conners 3 104
Stosowanie Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD Conners 3 106
Własności psychometryczne 110
Rzetelność 110
Trafność 111
Inne narzędzia wspomagające diagnozę ADHD 113
Podsumowanie 114
Rozdział 6
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z defcytem uwagi (ADHD) u dorosłych .
Anna Mosiołek 117
Wstęp 117
Objawy ADHD u dorosłych 118
Kryteria zespołu nadpobudliwości ruchowej z defcytem uwagi 119
Epidemiologia 122
ADHD – rozpowszechnienie, objawy, współchorobowość 123
Diagnoza ADHD u dorosłych 123
Konsekwencje zespołu nadpobudliwości ruchowej z defcytem uwagi 125
Zaburzenia poznawcze u dorosłych z ADHD 126
Uzależnienie u dorosłych z ADHD 128
Zaburzenie afektywne dwubiegunowe a ADHD 129
ADHD i zaburzenia osobowości 134
Leczenie ADHD u dorosłych 135
Podsumowanie 135
Rozdział 7
Poznawczo-behawioralne interwencje w leczeniu ADHD
Karolina Kossakowska 141
Wstęp 141
Terapia ADHD 141
Okres przedszkolny 142
Młodszy wiek szkolny 144
Adolescencja 146
Dorośli 149
Case study 152
Podsumowanie 155
Rozdział 8
Terapia rodzin z dzieckiem chorym na ADHD .
Mariusz Furgał 159
Rola terapii rodzin w kontekście patogenezy ADHD 159
Konieczność psychospołecznych oddziaływań w przypadkach ADHD 160
Trudności emocjonalne w rodzinach dzieci z ADHD 161
Problem rodzeństwa 162
ADHD i jego potencjalne funkcje w systemie 162
Tworzenie IP i rola kozła ofarnego 163
Wskazania terapeutyczne 164
Rozdział 9
Psychospołeczne konteksty ADHD .
Dorota Podgórska-Jachnik 167
Wstęp 167
Czynniki psychospołeczne istotne dla zrozumienia problemu ADHD 168
Psychospołeczne uwarunkowania ADHD 169
Kontekstowa (sytuacyjna) zmienność symptomów ADHD 171
Społeczny i kulturowy aspekt diagnozy ADHD oraz głównych strategii pomocy i terapii 174
Stereotypy i przekonania dotyczące ADHD 177
Podsumowanie 179
Rozdział 10
Wspieranie ucznia z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD) i jego rodziny .
Urszula Gosk, Izabella Kucharczyk 181
Wstęp 181
Sposoby postępowania 182
Nadmierna impulsywność 182
Nadruchliwość 183
Zaburzenia koncentracji uwagi 183
Rozdział 11
Uczennica i uczeń z ADHD w szkole inkluzyjnej .
Kasper Sipowicz 201
Pojęcie inkluzji – zawiłości terminologiczne 201
Edukacja inkluzyjna w aktach prawnych 202
Edukacja inkluzyjna uczennicy i ucznia z ADHD 203
Nota o Redaktorach i Autorach 211
Książka
-
ISBN:
978-83-62182-73-2
-
Redaktor:
Kasper Sipowicz, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietrasa
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
212
-
Oprawa:
miękka