Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się różni od innych, że traktuje młodego człowieka bardziej kompleksowo, umożliwia dokonanie jego charakterystyki uwzględniając aspekty psychologiczne, zamiłowanie do różnych dziedzin życia, wskazuje na stan psychiczny danego dziecka.
Publikacja wzbogacona jest kilkunastoma tekstami z różnych dziedzin i własnych obserwacji oraz napisana jest przystępnym językiem. Teoria to nie wszystko, najważniejsza jest praktyka i Autorka pragnie się podzielić własnymi spostrzeżeniami wyniesionymi z pracy nauczycielskiej oraz terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, a także dorosłymi.
Książka może okazać się pomocna dla przyszłych terapeutów, nauczycieli, pedagogów, rodziców oraz pomoże pogłębić wiedzę tym wszystkim, którzy pragną pomagać innym osobom.
Spis treści
WstępTrudności w uczeniu się
Identyfikacja problemu
Geneza i dynamika zjawiska
Znaczenie problemu
Eksperymenty
ADHD – Zespół nadpobudliwości psychoruchowej
W świecie ADD
Zastosowanie rysunku w psychoterapii
Terapia kolorami
Rysunek jako wskaźnik dojrzałości poznawczej
Metoda niedokończonych zdań
Propozycje rozwiązania
Program zajęć terapeutycznych dla Adama
Kinezjologia edukacyjna
Propozycje ćwiczeń
Narzędzia kinezjologii
Prognoza
Plan zajęć terapeutycznych
Scenariusze zajęć terapeutycznych
Rodzaje terapii
Muzyka, która leczy
Jak unikać stresu
Zasady i strategie budowania dobrych relacji z rodzicami
Zakończenie
Słowniczek
Spis schematów
Spis tabel
Spis rysunków
Bibliografia
Aneksy
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-268-2
-
Autor:
Barbara Irena Igniaciuk
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2010
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
118
-
Oprawa:
miękka