Łódź 2008, wyd. 1, format 145 x 205, objętość 172 str., oprawa miękka
Nasilającym się problemem zarówno w rodzinach, jak i placówkach przedszkolnych i szkolnych [...] jest obecnie nadpobudliwość, impulsywność oraz zespół nadpobudliwości psychoruchowej określanych skrótem ADHD. Problem ten zaczyna być nie tylko zauważany, ale podejmuje się coraz szersze działania zmierzające do wczesnego objęcia opieką dzieci z tym zespołem, jak również stworzenia im odpowiednich warunków, aby mogły w sposób jak najpełniejszy stać się współuczestnikami życia społecznego.
Książka ta może spełnić to zadanie – poza informacyjnym, teoretycznym został podjęty przez współautorów trud zaprezentowania indywidualnie przedstawionych prób rozwiązań trudności występujących w pracy z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, Praktyczna część stanowi istotny wkład w niesienie pomocy nauczycielom, terapeutom i rodzicom w pokonywaniu trudności i wyznaczaniu celów działań wspomagających.
Jestem pewien, iż książka będzie istotnym wkładem z jednej strony w przedstawienie w oparciu o rzetelne opracowania najnowszych i bardzo konkretnych czynników mogących mieć wpływ na występowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, z drugiej strony – ukazaniem możliwości i perspektywy praktycznie ukierunkowanej modelowej pracy z dzieckiem i jego rodziną.
Spis treści
* CZĘŚĆ I. TEORIAADHD – czyj to problem?
Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym
Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD
Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym
Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia
* CZĘŚĆ II. PRAKTYKA
Wybrane zasady postępowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD
Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD
Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym
* CZĘŚĆ III. SCENARIUSZE ZAJĘĆ
Wprowadzenie
SCENARIUSZ ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ
SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPII PEDAGOGICZNEJ
SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH
SCENARIUSZ ZAJĘĆ INTEGRUJĄCYCH
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
ABSTRACTS
Książka
-
ISBN:
978-83-7405-234-4
-
Redaktor:
Baranowska Wanda