Zeszyt przeznaczony jest do pracy indywidualnej nauczyciela z wychowankiem podczas dodatkowych zajęć w przedszkolu (klasie przedszkolnej) lub rodzica z dzieckiem podczas pracy w domu. Zawiera on 24 zestawy zadań integrujących różne obszary edukacyjne, które umożliwią sprawdzenie kompetencji dziecka przed rozpoczęciem nauki w klasie I oraz rozpoznanie jego ewentualnych problemów edukacyjnych bądź rozwojowych. Zadania zgrupowane są zgodnie z zasadą stopniowania trudności oraz z treściami programowymi edukacji przedszkolnej.
Nauczyciel / rodzic, pracując wspólnie z dzieckiem, ma możliwość przekonania się, czy dziecko:
jest aktywne poznawczo i chce się uczyć
posiada pewien zasób wiadomości, doświadczeń, wyobrażeń
potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać; rozumie polecenia i potrafi je wykonać
rozumie relacje i pojęcia związane z przestrzenią (np. odróżnia, wskazuje kierunki), posiada wzrokową orientację kierunkową
poprawnie wykonuje zadania grafomotoryczne (np. rysuje szlaczki, odwzorowuje proste figury geometryczne, kształty literopodobne)
potrafi wyodrębnić głoski, sylaby w słowie (analiza) i poprawnie je artykułować oraz łączyć głoski i sylaby (synteza) – tworzyć słowa, wyrazy, podzielić krótkie zdanie na wyrazy
zna i rozpoznaje litery, czyta sylaby, proste wyrazy i krótkie teksty
rozumie przeczytany tekst i potrafi wykonać polecenia związane z tym tekstem.
klasyfikuje przedmioty wg cech jakościowych (przeznaczenia, wielkości, kształtu, koloru)
zna podstawowe pojęcia matematyczne, wykonuje proste operacje arytmetyczne i logiczne
orientuje się w świecie przyrody, np. zna pory roku i związane z nimi zjawiska
umie obchodzić się z przyborami do rysowania, pisania i prawidłowo je trzyma.
Wcześnie rozpoznane deficyty rozwojowe, zwłaszcza w zakresie sprawności manualnej, percepcji wzrokowej i słuchowej czy umiejętności wykonywania prostych czynności matematycznych umożliwią podjęcie odpowiednich działań wspomagających rozwój dziecka i jego gotowość szkolną.
Nauczyciel / rodzic, pracując wspólnie z dzieckiem, ma możliwość przekonania się, czy dziecko:
jest aktywne poznawczo i chce się uczyć
posiada pewien zasób wiadomości, doświadczeń, wyobrażeń
potrafi uważnie i ze zrozumieniem słuchać; rozumie polecenia i potrafi je wykonać
rozumie relacje i pojęcia związane z przestrzenią (np. odróżnia, wskazuje kierunki), posiada wzrokową orientację kierunkową
poprawnie wykonuje zadania grafomotoryczne (np. rysuje szlaczki, odwzorowuje proste figury geometryczne, kształty literopodobne)
potrafi wyodrębnić głoski, sylaby w słowie (analiza) i poprawnie je artykułować oraz łączyć głoski i sylaby (synteza) – tworzyć słowa, wyrazy, podzielić krótkie zdanie na wyrazy
zna i rozpoznaje litery, czyta sylaby, proste wyrazy i krótkie teksty
rozumie przeczytany tekst i potrafi wykonać polecenia związane z tym tekstem.
klasyfikuje przedmioty wg cech jakościowych (przeznaczenia, wielkości, kształtu, koloru)
zna podstawowe pojęcia matematyczne, wykonuje proste operacje arytmetyczne i logiczne
orientuje się w świecie przyrody, np. zna pory roku i związane z nimi zjawiska
umie obchodzić się z przyborami do rysowania, pisania i prawidłowo je trzyma.
Wcześnie rozpoznane deficyty rozwojowe, zwłaszcza w zakresie sprawności manualnej, percepcji wzrokowej i słuchowej czy umiejętności wykonywania prostych czynności matematycznych umożliwią podjęcie odpowiednich działań wspomagających rozwój dziecka i jego gotowość szkolną.
Książka
-
ISBN:
978-83-63735-08-1
-
Autor:
Maria Kurasz
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2016
-
Format:
20.0x28.5cm
-
Liczba stron:
80
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Dziecko w świecie marzeń
27,62
PLN
Rytmika dla dzieci
32,20
PLN
Dziecko w świecie szkoły
27,62
PLN
Jak pomyślę tak zrobię
19,90
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...