Warszawa 2009, wydanie 1, format 144 x 204, objętość 56 str., oprawa miękka
Jest to szczególny "zeszyt ćwiczeń" dla nauczyciela (i dyrektora). Metody aktywne (lub aktywizujące - autorka argumentuje, że obydwie nazwy są poprawne, chociaż ta pierwsza odrobinę wygodniejsza) to takie sposoby nauczania, przy stosowaniu których nauczyciel nie przekazuje uczniom gotowej wiedzy, lecz stwarza warunki do samodzielnego jej zdobywania. Publikacja przedstawia 10 przykładów owych metod, które można dowolnie uszczegóławiać, łączyć, zmieniać, dostosowywać czy traktować jako inspirację do własnych pomysłów, oraz kilkanaście ćwiczeń dla Czytelnika. Po każdym ćwiczeniu zamieszczona jest tabela na notatki, uwagi itp. Jeśli chcemy nauczać za pomocą metod aktywnych, włóżmy aktywny wysiłek w ich opanowanie...
Spis treści
1. Aktywne wprowadzenie2. Definicja aktywnych metod nauczania i kilka stów o używanych określeniach
3. Dlaczego warto pracować aktywnie?
4. Jakie umiejętności zdobywa uczeń kształcony w sposób aktywny?
5. Warunki nauczania w sposób aktywny
6. Dziesięć przykładów metod aktywizujących
7. Macierz metod
8. Bariery metod aktywizujących
9. Dokumentowanie prac uczniów
10. Ocenianie uczniów pracujących w sposób aktywny
11. Ewaluacja aktywnych metod nauczania
12. Scenariusze
13. Kodeks postępowania aktywnych uczniów - przykład
Książka
-
ISBN:
83-88839-56-X
-
Autor:
Irena Dzierzgowska