Gdańsk 2011, wydanie 1, format 215 x 300, objętość 8 str + 24 kart., oprawa teczka
Diagnoza przedszkolna gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole to narzędzie badawcze przygotowane z myślą o nauczycielach pracujących w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz w innych formach wychowania przedszkolnego. Zebrane tu zadania obejmują zasadnicze kompetencje dziecka w obszarach, które mają istotny wpływ na przyszłe powodzenie w szkole. Są to: Odporność emocjonalna, Sprawność psychomotoryczna, Kompetencje poznawcze oraz Aktywność dziecka.
Dzięki diagnozie nauczyciel może określić poziom przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej i wskazać potrzeby związane z jego rozwojem psychofizycznym oraz opracować indywidualny program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, które tego potrzebuje.
Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z instrukcji i wskazówek dla badającego, arkusza obserwacyjnego oraz kart pracy dla dziecka.
Diagnoza przedszkolna jest suplementem do „Programu wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym Kolorowy świat”.
Książka
-
ISBN:
978-83-7134-480-0
-
Autor:
Lucyna Klimkowska,Iwona Wąsik