21 praktycznych i sprawdzonych technik do wykorzystania od zaraz
Warszawa 2009, wyd. 1, format 140 x 220, objętość 124 str., oprawa miękka
Uzyskaj przewagę nad konkurencją zatrudniając i zatrzymując w firmie najlepszych. Najważniejszym warunkiem sukcesu w jakimkolwiek biznesie jest zdolność do przyciągnięcia i zatrzymania doskonałych pracowników. Mimo to większość menedżerów nigdy nie była formalnie szkolona w dziedzinie naboru kadr. Zresztą, podobnie jak większość menedżerów, i tak nie masz czasu na takie szkolenie, ponieważ potrzebujesz tej wiedzy już natychmiast. Dzisiejsi menedżerowie, zarówno ci zza biurek w zatłoczonych biurach, jak i ci z przestronnych gabinetów, zgodnie twierdzą, że największą ich troską jest współzawodnictwo o talenty. Głównym ograniczeniem rozwoju i sukcesu firmy jest zdolność do przyciągnięcia i zatrzymania najlepszych. Niestety, tylko bardzo nieliczni menedżerowie zostali starannie przeszkoleni w rekrutowaniu kadr. W niniejszej książce Brian Tracy, korzystając z ponad 20-letniego doświadczenia w szkoleniu menedżerów w sztuce naboru pracowników, precyzuje 21 najważniejszych, sprawdzonych zasad rekrutacji i zatrzymania pracowników w firmie. W tym pojedynczym, zwięzłym, łatwym w lekturze tomie Tracy streszcza podstawowe informacje, którymi powinien dysponować każdy menedżer, by przyciągnąć najzdolniejszych, najbardziej zaangażowanych pracowników i zadbać o ich długookresowy udział w rozwoju firmy. Tracy wyjaśnia zasady leżące u podstaw każdej z 21 przedstawionych technik, i proponuje Ćwiczenie Praktyczne do natychmiastowego zastosowania, pozwalające na własne oczy przekonać się o ich skuteczności. Książka Sztuka zatrudniania najlepszych, oferująca praktyczną, sprawdzoną wiedzę, przetwarza lata ciężko zdobywanej wiedzy na szybki i prosty zestaw praktyk, oferując menedżerom skuteczne działania, które mogą przedsięwziąć już dziś, by znaleźć, wybrać, zatrudnić, ukierunkować, wyszkolić i zatrzymać w swojej firmie najlepszych. Brian Tracy, jeden z najpopularniejszych wykładowców w świecie biznesu, szkoli rocznie ponad 250 tysięcy osób w dużych i małych firmach w różnych częściach globu w dziedzinie strategii, zarządzania, rekrutacji kadr, zatrudniania, zwalniania i motywowania pracowników. Jest autorem 24 książek, w tym m.in.. Maksimum osiągnięć, Zjedz tę żabę i Sto praw sukcesu w biznesie. Wyprodukował ponad 300 programów szkoleniowych na kasetach audio i video.
Spis treści
PrzedmowaWprowadzenie: Najważniejsza umiejętność
1. Uczyń nabór pracowników najważniejszym z priorytetów
2. Przemyśl istotę pracy
3. Sporządź opis idealnego kandydata
4. Zarzuć szeroko sieci
5. Umiejętnie rozmawiaj z kandydatami
6. Wypatruj oznak przyszłego sukcesu
7. Poznaj dotychczasowe osiągnięcia
8. Starannie sprawdzaj CV i referencje
9. Stosuj Zasadę Trzech
10. Podejmij właściwą decyzję
11. Wynegocjuj odpowiednie wynagrodzenie
12. Zainwestuj w dobry początek
13. Pozwól im się wykazać
14. Szybko rozwiązuj problemy
15. Profesjonalnie poprawiaj wyniki
16. Zakładaj najlepsze intencje
17. Zaspokajaj ich najgłębsze potrzeby
18. Praktykuj zarządzanie przez współuczestnictwo
19. Spraw, by poczuli się ważni
20. Stwórz wspaniałe miejsce do pracy
21. Nieustannie koncentruj się na podwładnych
Zakończenie
Książka
-
ISBN:
978-83-610-4018-7
-
Autor:
Brian Tracy