-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.WSiP
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2010, wyd. 4, format 215 x 195, objętość 48 str., oprawa miękka
"Edukacja przez ruch" to adresowany do nauczycieli przedszkoli i młodszych klas szkoły podstawowej program zajęć realizujący założenia integracji sensorycznej, wspomagający procesy zapamiętywania, a więc i uczenia się.
Autorskie obserwacje spontanicznych form ruchu dzieci oraz poszukiwania "sposobu na kształcenie zintegrowane rozumiane nie jako integracja realizowanych treści, ale zintegrowany sposób pracy organizmu podczas uczenia się" zaowocowały praktycznymi pomysłami do zastosowania w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (4 publikacje).
Proponowane ćwiczenia mają na celu aktywizowanie struktur pamięci poprzez: określenie, ukierunkowanie ruchu; wykorzystanie dźwięku (muzyki, rytmu); rozwijanie wiedzy. Uwzględniają możliwość motoryki dziecka oraz fizjologiczny ruch organizmu (zróżnicowanie ćwiczeń dla różnych grup wiekowych), a także rozwój społeczny dzieci (wspólne z kolegami wykonywanie prac graficznych).
Książka Doroty Dziamskiej zawiera omówienie systemu realizującego założenia integracji sensorycznej oraz metodycznie uporządkowany, ilustrowany pracami przedszkolaków oraz wskazówkami dla nauczyciela opis ćwiczeń dla poszczególnych grup wiekowych. Dladzieci najmłodszych są to rytmiczne ćwiczenia wykonywane jedną ręką, dla dzieci pięcioletnich - rytmiczne ćwiczenia wykonywane oburącz, dla sześciolatków i dzieci starszych - naprzemienne ćwiczenia graficzne.
Spis treści
WstępEdukacja przez ruch – kinezjologiczny system kształcenia i terapii
1. Chaos, czyli każdy sobie rzepkę skrobie
2. Próba wyjścia z chaosu, czyli wspólna zabawa
3. Procedury porządkowania chaosu, czyli narodziny systemu
Edukacja przez ruch – system realizujący założenia integracji sensorycznej
1. Rodzaje i funkcje poszczególnych ćwiczeń systemu
2. Struktura metodyczna systemu
Kropki, owale, kreski, wiązki – ćwiczenia i zabawy
1. Dzieci 3– 4-letnie. Rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane jedną ręką
2. Dzieci 5-letnie. Rytmiczne ćwiczenia graficzne wykonywane oburącz
3. Dzieci 6–7-letnie. Naprzemienne rytmiczne ćwiczenia graficzne
Wskazówki dla nauczycieli
Posłowie (Marzena Buchnat)
Literatura uzupełniająca
Książka
-
ISBN:
978-83-02-09311-1
-
Autor:
Dorota Dziamska