Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Laurence B. Leonard,
Waga produktu: 0.900 kg
EAN: 8360083053
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: GWP


Gdańsk 2006, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 440 str., oprawa twarda

SLI, czyli specyficzne zaburzenie rozwoju językowego, to schorzenie, które dotyka około 5% populacji dziecięcej. Dziecko z SLI ma normalny słuch, inteligencję werbalną w normie, nie wykazuje autyzmu ani żadnych objawów typu neurologicznego. Jednakże nie mówi lub używa mowy na poziomie wyraźnie obniżonym w porównaniu z rówieśnikami. Dzieci z SLI często są dyslektykami. Działania terapeutyczne, podejmowane wcześniej, już w wieku przedszkolnym, mogłyby więc zmniejszyć ich liczbę. (z recenzji wydawniczej prof. Idy Kurcz)

Specyficzne zaburzenie rozwoju językowego (SLI), któremu została poświęcona ta książka, jest udziałem około 5% populacji. Wykazały to badania amerykańskie, potwierdzone również w innych krajach. Zapewne tak samo jest w Polsce. Jednakże w naszym kraju nie ma powszechnej świadomości, że pewna część dzieci pod względem językowym funkcjonuje znacznie gorzej od swych rówieśników. Dzieci z SLI późno zaczynają mówić, w wieku przedszkolnym nadal nie nadążają za rówieśnikami, w zerówce i w pierwszych klasach mogą mieć problemy z nauką czytania i pisania, a i potem gorzej się uczą, mimo że nie wykazują deficytów intelektualnych - po prostu gorzej mówią, a niekiedy też gorzej rozumieją mowę. Ich trudności, zwłaszcza szkolne, odbijają się negatywnie nie tylko na ich rozwoju poznawczym, lecz także emocjonalnym i społecznym. Zaburzenie to rzutuje na całe ich życie. (ze wstępu prof. Magdaleny Smoczyńskiej)

Książka

  • ISBN: 

    83-60083-05-3

  • Autor: 

    Laurence B. Leonard

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss