Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: T. Bogdańska, G. M. Olszewska,
Waga produktu: 0.300 kg
EAN: 9788360309482
Wysyłka od: 9.00 PLN

Warszawa 2008, wydanie 1, format 210 x 297, objętość 36 str., oprawa miękka

Wiek przedszkolny to okres tzw. swoistej mowy dziecięcej. Wymowa dziecka w tym okresie nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Dlatego metodyka postępowania ortofonicznego z dziećmi przedszkolnymi obejmuje swym zasięgiem takie grupy ćwiczeń jak: oddychanie, fonację, logarytmikę, słuch fonemowy i fonetyczny, sprawność narządów mownych oraz artykulację. Ćwiczenia te prowadzone są ze wszystkimi dziećmi, zarówno przy prawidłowym rozwoju mowy, doskonaląc wymowę i bogacąc słownictwo, jak i przy opóźnionym rozwoju mowy, zapobiegając wadom. Natomiast przy zaburzeniach mowy ćwiczenia te stosuje się według wskazań logopedy.

„Ćwiczenia ortofoniczne polegają na wyrazistym wymawianiu głosek, wyrazów, krótkich rymowanek, tekstów z wyrazami, w których występują trudne do wymówienia głoski i połączenia głosek. Ćwiczenia te doskonalą mechanizmy rządzące mową: prawidłowy oddech, umiejętność posługiwania się głosem, prawidłowe stosowanie elementów prozodycznych mowy (melodii, akcentu i rytmu), zdolność różnicowania dźwięków mowy oraz dokonywania analizy i syntezy słuchowej, umiejętność obserwowania ruchów narządów mownych, zdolność wykonywania tych ruchów.” 

Książka

  • ISBN: 

    978-83-60309-48-2

  • Autor: 

    T. Bogdańska, G. M. Olszewska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss