Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Maria Witkoś,
Waga produktu: 0.180 kg
EAN: 9788375876499
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Niniejsza książka jest zbiorem artykułów podejmujących niektóre aspekty szkolnych problemów uczniów. Powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie oddolne, jako wynik konsultacji, spotkań, pytań, wątpliwości czy próśb o konkretne propozycje rozwiązań uczniowskich kłopotów w nauce – przedstawianych przez pracowników placówek szkolnych i opiekuńczych: nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych.

Autorka (jako psycholog w służbie zdrowia, a następnie w oświacie, ostatnio zaś w poradni psychologiczno-pedagogicznej) zarysowuje ogólne zagadnienia (choć powołując się na konkretne przypadki uczniów) problemów związanych z edukacją i przedstawia propozycje niektórych bezpośrednich oddziaływań stymulujących rozwój dzieci i młodzieży. Są to głównie scenariusze zajęć i dotyczą: technik przyspieszonego uczenia się, treningu widzenia, rozwijania zdolności czy też kontaktów interpersonalnych. Można je zastosować już w starszych klasach (trzecich) młodszego wieku szkolnego (np. trening widzenia, rozwijanie zdolności), także w starszych klasach szkół podstawowych, jak również w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zajęcia integrujące, trening widzenia, techniki przyśpieszonego uczenia się – pełny zestaw ćwiczeń dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjum).



[...] książka jest [...] poradnikiem dla nauczycieli, pedagogów, którzy mają na co dzień problemy z uczniami sprawiającymi określone trudności. [...] Autorka jest psychologiem od lat zajmującym się wspomaganiem nauczycieli. [...] wszystko, co nawiązuje do jej osobistych doświadczeń klinicznych, jest jak najbardziej przydatne dla każdego, kto zajmuje się dziećmi o specjalnych po- trzebach edukacyjnych. [...]

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego

Spis treści

Zamiast wstępu     

Trudności szkolne uczniów w świetle diagnozy psychologicznej (na wybranych przykładach opinii psychologicznych dotyczących dzieci w różnym wieku rozwojowym)    

Historia jednego przypadku
Z obserwacji przebiegu psychoedukacyjnego rozwoju dziecka
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się    

Problematyka uzdolnień. Wprowadzenie   

Wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego. Scenariusze zajęć    

Trening widzenia. Scenariusze zajęć    

Techniki skutecznego uczenia się. Scenariusze zajęć    

Zajęcia integrująco-wyciszające. Scenariusz zajęć 

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-649-9

  • Autor: 

    Maria Witkoś

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2012

  • Format: 

    16.0x23.5cm

  • Liczba stron: 

    112

  • Oprawa: 

    Miękka

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss