Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Monika Adamska-Staroń, Małgorzta Piasecka, Beata Łukasik,
Waga produktu: 0.390 kg
EAN: 9788373088047
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2007,  wyd. 1, format 165 x 235, objętość 270 str., oprawa mięka + płyta CD

Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowych

i egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.

Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia – ekspresja – twórczość – metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.

Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych.

Spis treści

Wstęp

Część I.
Teoretyczne podstawy

Edukacja z wyobraźnią
Wyobraźnia – „Prawdziwa”, „Dobra”, „Piękna”
Ekspresja
Twórczość – czteroaspektowy paradygmat interpretacji

Twórczość jako wytwór
Twórczość jako proces
Twórczość w aspekcie podmiotowym – osoba twórcy
Twórczość w aspekcie czynników wpływających na proces tworzenia
Koncepcje twórczości wypracowane na gruncie psychologii humanistycznej
Metafora – bycie widzialnego i niewidzialnego

Część II.
Metodologiczne podstawy badań

Założenia metodologiczne
Cel, przedmiot i problem badań
Styl badawczy
Strategia badawcza
Oznaki
Metody
Organizacja i przebieg badania
Czas i miejsce
Charakterystyka badanej grupy
Materiał badań i forma jego prezentacji

Część III.
Analiza wyników badań własnych

Wprowadzenie
Ekspresje werbalne
Wywiad z Jerzym Stuhrem – wybitnym aktorem, reżyserem, scenarzystą, pedagogiem, rektorem PWST w Krakowie
Realizacje studentów
Ekspresje plastyczne
Wywiad z Tomaszem Sętowskim – artystą malarzem, przedstawicielem „realizmu magicznego”
Realizacje studentów
Ekspresje muzyczne
Wywiad z Zygmuntem Staszczykiem – założycielem i liderem zespołu T.Love
Realizacje studentów
Ekspresje multimedialne, filmowe, teatralne
Wywiad z Kazimierzem Madejem – artystą malarzem, scenografem, aktorem, reżyserem
Realizacje studentów

Zakończenie

Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7308-804-7

  • Autor: 

    Monika Adamska-Staroń, Małgorzta Piasecka, Beata Łukasik

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss