Mechanizmy obronne są obecne w postępowaniu każdego człowieka. Pomagają funkcjonować w różnych sytuacjach, pomagają pokonywać stresy... Z drugiej jednak strony, mechanizmy obronne używane w sposób sztywny mogą świadczyć o niedojrzałości osoby.
Celem niniejszej pracy jest wskazanie znaczenia mechanizmów obronnych w diagnozie psychodynamicznej i pedagogicznej, a także pokazanie ważności ich diagnozy dla pełnego poznania dojrzałej osoby... (ze Wstępu).
Książka jest wartościowa ze względu na jej znaczenie dla procesu diagnozy właściwości ważnych dla profesjonalizacji zawodów związanych z pomaganiem czy wpieraniem rozwoju innych ludzi (zawody pomocowe), a więc ważnych w procesie selekcji osób pretendujących do wykonywania zawodów związanych z szeroko rozumianą pomocą (w aspekcie pedagogicznym i psychologicznym, i innym). Autorka wykazała się zarówno znajomością problematyki i wysoko ocenianym przeze mnie przygotowaniem merytorycznym, jak i świadomością teoretyczną, diagnostyczną, metodologiczną (psychometryczną) w przedmiotowym dla pracy zakresie.
Praca dotyczy problemów ważnych z perspektywy praktyki psychopedagogicznej, czyli właściwej selekcji do zawodu, a także procesu kształcenia - przygotowania do zawodów wymagających specyficznych kompetencji osobowych z uwzględnieniem ważnych w procesie diagnozy zmiennych opisujących rozwój osobowy kandydatów do zawodów pomocowych (wspieranie procesu samodoskonalenia). Ponadto jej wartością dodaną (choć w zasadzie podstawową) jest konstrukcja autorskiego narzędzia do badania poziomu dojrzałości osobowej ujmowanej w kategoriach poziomu stosowanych mechanizmów obronnych zróżnicowanych typologicznie i funkcjonalnie (adaptacyjnych i dezadaptacyjnych).
(Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej)
Celem niniejszej pracy jest wskazanie znaczenia mechanizmów obronnych w diagnozie psychodynamicznej i pedagogicznej, a także pokazanie ważności ich diagnozy dla pełnego poznania dojrzałej osoby... (ze Wstępu).
Książka jest wartościowa ze względu na jej znaczenie dla procesu diagnozy właściwości ważnych dla profesjonalizacji zawodów związanych z pomaganiem czy wpieraniem rozwoju innych ludzi (zawody pomocowe), a więc ważnych w procesie selekcji osób pretendujących do wykonywania zawodów związanych z szeroko rozumianą pomocą (w aspekcie pedagogicznym i psychologicznym, i innym). Autorka wykazała się zarówno znajomością problematyki i wysoko ocenianym przeze mnie przygotowaniem merytorycznym, jak i świadomością teoretyczną, diagnostyczną, metodologiczną (psychometryczną) w przedmiotowym dla pracy zakresie.
Praca dotyczy problemów ważnych z perspektywy praktyki psychopedagogicznej, czyli właściwej selekcji do zawodu, a także procesu kształcenia - przygotowania do zawodów wymagających specyficznych kompetencji osobowych z uwzględnieniem ważnych w procesie diagnozy zmiennych opisujących rozwój osobowy kandydatów do zawodów pomocowych (wspieranie procesu samodoskonalenia). Ponadto jej wartością dodaną (choć w zasadzie podstawową) jest konstrukcja autorskiego narzędzia do badania poziomu dojrzałości osobowej ujmowanej w kategoriach poziomu stosowanych mechanizmów obronnych zróżnicowanych typologicznie i funkcjonalnie (adaptacyjnych i dezadaptacyjnych).
(Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej)
Książka
-
ISBN:
978-83-277-0182-4
-
Autor:
Anna Seredyńska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
23.2x15.6cm
-
Liczba stron:
160
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Wstyd
35,00
PLN
Wprowadzenie do japońskiego języka migowego
11,75
PLN
23,50 PLN
Oszczędzasz 11.75 PLN
Słowa w ciemności Rozmowy z dziećmi
21,90
PLN
Ku kulturowej koncepcji pedagogiki
28,00
PLN
Auksologia a promocja zdrowia
27,90
PLN