-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.GWP
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Łódź 2011, wydanie 1, format 145 x 204, objętość 168 stron, oprawa miękka
Tematem niniejszej książki jest coraz powszechniejsza obecnie agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży. Autor omawia zagadnienie nowych mediów, poświęcając sporo uwagi ich młodym użytkownikom i dysfunkcjonalnemu korzystaniu z nowych technologii, którego jednym z przejawów jest agresja elektroniczna (cyberbullying), realizowana za pośrednictwem internetu, ale także np. telefonów komórkowych. W książce przedstawiono liczne przykłady, a także omówiono cechy cyberbullyingu oraz jego sprawców i ofiar. Na koniec opisano konsekwencje agresji internetowej oraz metody profilaktyki i interwencji w tej dziedzinie, możliwe do zastosowanie głównie w szkole, przez nauczycieli i pedagogów, a także w domu, przez rodziców i opiekunów młodego człowieka.
Spis treści
O Redaktor seriiWprowadzenie
Rozdział 1. Dlaczego nowe media są nowe?
1.1. Cyfrowość
1.2. Łatwość modyfikacji materiału
1.3. Interaktywność
Rozdział 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer
Rozdział 3. Co nowe media zmieniły w życiu młodzieży?
3.1. Cyfrowi tubylcy - czyli jak nowe media zrewolucjonizowały funkcjonowanie młodzieży
3.2. Nic nowego pod słońcem - czyli jak nowe media wspierają realizację starych zwyczajów
3.3. Które podejście jest prawdziwe?
3.4. Z nowych mediów można korzystać w różny sposób
Rozdział 4. Agresja elektroniczna - zarys zjawiska
4.1. Agresja elektroniczna wobec pokrzywdzonych
4.2. Agresja elektroniczna wobec celebrytów
4.3. Elektroniczna agresja uprzedzeniowa (bias bulli/ing)
4.4. Agresja elektroniczna wobec nieznajomych (przypadkowa)
4.5. Mobbing elektroniczny (cyberbullying)
Rozdział 5. Cechy charakterystyczne cyberbullyingu
5.1, Czy cyberbullying jest anonimowy? Rola komunikacji zapośredniczonej w realizacji cyberbullyingu
5.2. Nie ma ucieczki przed cyberbullyingiem - aspekt ciągłości
5.3. Jak powszechne są agresja elektroniczna i mobbing elektroniczny?
5.4. Rozpowszechnienie mobbingu elektronicznego
Rozdział 6. Kto jest sprawcą mobbingu elektronicznego?
6.1. Płeć
6.2. Wiek
6.3. Zaangażowanie w korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych
6.4. Inne cechy spoleczno-demograficzne
Rozdział 7. Przyczyny realizacji mobbingu elektronicznego
7.1. Techniki realizacji agresji elektronicznej - skala zjawiska
7.2. Happy slapping
7.3. Czy bullying i cyberbullying wzajemnie się nakładają?
Rozdział 8. Konsekwencje doświadczania agresji elektronicznej
Rozdział 9. Agresja elektroniczna - profilaktyka i interwencja
9.1. Rozwiązania prawne jako obrona przed agresją elektroniczną
9.2. Regulacje wewnątrzszkolne
9.3. Bezpieczna infrastruktura informatyczna
9.4. Zasady postępowania wobec ofiar, sprawców i ich rodzin
9.5. Praca z ofiarami i sprawcami
9.6. Praca grupowa oparta na współpracy
9.7. Edukacja w zakresie bezpiecznego wykorzystania nowych mediów (aspekty techniczne)
Rozdział 10. Normatywność w społeczności internetowej i zasady bezpiecznego korzystania z nowych mediów
10.1. Zaangażowanie świadków agresji elektronicznej
Zakończenie
Słowniczek
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-244-5
-
Autor:
Jacek Pyżalski