X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Kasper
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2003, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 254 str., oprawa miękka
Podręcznik, który omawia problem kształcenia umiejętności motorycznych, ma podstawowe znaczenie dla fizjoterapeutów. W podręczniku omówione zostały uwarunkowania edukacji ruchowej i etapy opanowania czynności ruchowych, zwłaszcza w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
Spis treści
SPIS TREŚCI:1. Kształcenie umiejętności ruchowych
2. Akty ruchowe w różnych ujęciach - rozwojowym, kinezjologicznym i ergonomicznym .
3. Uczenie się i nauczanie czynności ruchowych .
4. Uwarunkowania i możliwości motorycznej edukacji i reedukacji .
5. Etapy opanowywania czynności ruchowych
6. Wpływ aktywności fizycznej na organizm
6.1. Korzyści wynikające z wykonywania ćwiczeń .
6.2. Konsekwencje bezruchu .
7. Kształcenie ruchowe osób zdrowych i niepełnosprawnych .
7.1. Edukacja i reedukacja posturalna .
7.2. Edukacja i reedukacja chodu.
7.3. Lokomocja na wózkach
7.4. Edukacja i reedukacja funkcji kończyn górnych
7.5. Kształcenie ruchowe w kontekście zdolności motorycznych .
8. Ogólna systematyka ćwiczeń
9. Układ ciała jako ćwiczenie lub pozycja wyjściowa do ćwiczeń
10. Ćwiczenia kształtujące .
10.1. Ćwiczenia wolne i z przyborem .
10.2. Ćwiczenia na przyrządach
10.3. Ćwiczenia ze współćwiczącym .
10.4. Kształtowanie siły i wytrzymałości siłowej .
10.5. Kształtowanie wytrzymałości i wydolności .
10.6. Kształtowanie gibkości
10.7. Kształtowanie zdolności koordynacyjnych
10.8. Kształtowanie równowagi
11. Gry i zabawy ruchowe
11.1. Gry i zabawy stymulujące rozwój psychoruchowy dziecka
11.2. Gry i zabawy w wodzie
11.3. Gry i zabawy w gimnastyce korekcyjnej .
12. Muzyczno-ruchowe formy kształcenia umiejętności ruchowych
12.1. Rytmika
12.2. Ćwiczenia gimnastyczno-taneczne
12.3. Zabawa muzyczno-ruchowa .
12.4. Elementy tańca towarzyskiego i nowoczesnego
12.5. Taniec na wózkach .
13. Ćwiczenia w wodzie
14. Ćwiczenia w terenie .
15. Kształtowanie integracji sensomotorycznej (SI) .
16. Kształtowanie umiejętności poprawnego wykonywania codziennych czynności - tzw. „szkoła pleców"
17. Specyfika aktywności ruchowej osób starszych
18. Kształcenie ruchowe w zakresie technik sportowych .
19. Sport osób niepełnosprawnych .
20. Aspekty organizacyjno-metodyczne przeprowadzania ćwiczeń
20.1. Budowa jednostki ćwiczeniowej
20.2. Kontrola uzyskiwanych wyników i ich dokumentacja
21. Piśmiennictwo
Książka
-
ISBN:
83-910437-5-4
-
Redaktor:
Janusza Nowotnego
Inne tytuły z tej serii:
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Charakterystyka wad postawy ciała Diagnoza, kompensacja i korekcja
44,30
PLN
Cena rynkowa: 49.90 PLN
Gimnastyka przedszkolaka
44,00
PLN
Wady postawy i stóp u dzieci
50,21
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Antropomotoryka W. Osiński
34,00
PLN
Atlas anatomii ortopedycznej Nettera
105,30
PLN
Fizjologiczne podstawy wysiłku fizycznego
118,40
PLN
Atlas ćwiczeń korekcyjnych
91,00
PLN
Kręgosłup w stresie
75,20
PLN