X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWF Katowice
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
WSTĘP Gospodarka światowa, którą określa się w literaturze jako zbiór krajów i ich związków, rynków, podmiotów gospodarczych, organizacji regionalnych i międzynarodowych , jest organizmem dynamicznym, zmieniającym strukturę wewnętrzną w wyniku procesów długookresowych oraz zjawisk jednokrotnych, jak kryzysy (gospodarcze, polityczne, społeczne). We współczesnej gospodarce światowej zachodzą zmiany strukturalne, jak i rynkowe, wynikające z długofalowych trendów ekonomicznych i zjawisk społecznych, które oddziaływają także na rynki lokalne. Trendy te należy identyfikować i uwzględniać w zarządzaniu przedsiębiorstwem jak i destynacją. Tendencjom globalizacji towarzyszą procesy adaptacji do warunków lokalnych. Zachodzące szybkie, rozczłonkowane zmiany wpływają na wykształcenie się nowych cech kultury. Brak w niej uniwersalnych punktów odniesienia, jednolitej ideologii. Nowe style i sposoby życia współistnieją ze starymi . R. Robertson koncepcję ciągłego splatania się globalnego z lokalnym nazwał glokalizacją. Jej istota sprowadza się do twierdzenia: "myśl globalnie działaj lokalnie". Występuje bowiem wzajemne oddziaływanie „uniwersalizacji partykularyzmów i partykularyzacji uniwersalizmów” . Niektórzy autorzy zwracają uwagę, iż ekonomiczny wymiar globalizacji, przejawia się w ujednolicaniu się popytu na całym świecie . Zjawisko to można dostrzec na rynku turystyki biznesowej. Rozwijają się i powstają nowe międzynarodowe korporacje, międzynarodowe organizacje, rośnie potrzeba wymiany informacji naukowej i technicznej, utrzymuje się duża dynamika zachodzących zmian w gospodarce na świecie, to wszystko sprzyja wzrostowi popytu na podróże służbowe i organizację spotkań biznesowych. Duże zróżnicowanie form i rodzajów grupowych spotkań realizowanych w celach zawodowych stwarza pewne problemy badawcze przy zliczaniu spotkań biznesowych , jak i oszacowywaniu ich wpływu ekonomicznego na destynacje, czy też ekonomikę równych przedsiębiorstw w regionie . Statystyki na świecie i w Polsce pokazują jednak, że rynek turystyki biznesowej, rozwija się zarówno po stronie popytowej jak i podażowej. Turystyka biznesowa, która obejmuje ogół czynności związanych z przejazdem i pobytem uczestników na różne spotkania grupowe, realizowanymi poza siedzibą organizatora – zleceniodawcy, w celach związanych z aktywnością zawodową uczestników, zarówno odwiedzających, jak i mieszkańców, staje się coraz ważniejszym produktem turystycznym wielu miast i różnych obiektów spotkań. Dla rozwoju zarządzania turystyką biznesową duże znaczenie ma coraz większy popyt na spotkania biznesowe i związana z tym możliwość (konieczność) tworzenia warunków materialnych (infrastruktura techniczna, komunikacyjna, obiekty spotkań), organizacyjnych (struktury organizacyjne dla koordynacji przepływu informacji, lokalne conventionbureau) i aktywnych działań promocyjnych dla przyciągania spotkań biznesowych do destynacji. Wymaga to szerokiego spojrzenia na rynek turystyki biznesowej (identyfikacji czynników rozwoju, uwzględnienia także specyfiki przedmiotu transakcji) i analizy zachowań występujących na nim podmiotów (zarówno po stronie popytowej, jak i podażowej). W opracowaniu niniejszym dokonano wskazania kluczowych obszarów decyzyjnych, a także identyfikacji specyfiki zarządzania produktem turystyka biznesowa na instytucjonalnym rynku spotkań biznesowych. Określono także czynniki wpływające na decyzje zarządcze podejmowane przez menadżerów przedsiębiorstw turystycznych, jak i administracje regionów, do których kierowany jest ruch turystyki biznesowej w świetle zachodzących zmian w gospodarce światowej. Autor podjął się próby: - usystematyzowania terminologii w zakresie podstawowych pojęć związanych z turystyką biznesową i przemysłem spotkań, - identyfikacji istotnych w zarządzaniu turystyką biznesową obszarów decyzyjnych przedsiębiorstw i destynacji w procesie kształtowania ich oferty na rynku turystyki biznesowej, - rozpoznania globalnych i lokalnych trendów w gospodarczych i społecznych oddziaływujących na funkcjonujące na rynku turystyki biznesowej podmioty, - pokazania roli i dużego znaczenia występowania obiektów spotkań biznesowych w destynacji, - analizy rozwoju modeli zarządzania turystyką biznesową na przykładzie różnych miast i konieczności podejmowania koopetycji przez różne podmioty zainteresowane rozwojem produktu w swoim regionie, - przedstawienia istoty badań rynkowych, ich zakresu i konieczności cyklicznego ich prowadzenia dla podejmowania skutecznych decyzji w zakresie kształtowania produktu na rynku turystyki biznesowej w regionie, jak i w przedsiębiorstwach turystycznych. Ponadto w opracowaniu wskazano konieczne warunki ogólnogospodarcze dla rozwoju turystyki biznesowej, jako atrakcyjnego i dochodowego produktu destynacji i przedsiębiorstw. Po rozpoznaniu literatury i obserwacji podmiotów (dostawców: administracji regionów, jak i przedsiębiorstw; pośredników: PCO, DMC, CVB i innych; oraz grup klientów instytucjonalnych i uczestników spotkań) funkcjonujących na rynku turystyki biznesowej, autor podjął się weryfikacji przypuszczenia, że kluczowymi obszarami dla zarządzania turystyką biznesową są: • materialne aspekty kształtowania produktu na rynku turystyki biznesowej, • sprawne, kompetentne struktury organizacyjne dla przyciągania spotkań biznesowych, do destynacji i/lub obiektu, • dobre rozpoznanie rynku turystyki biznesowej na świecie i w swoim regionie (co wymaga obserwacji trendów światowych i regionalnych). Materialne aspekty kształtowania produktu związane są z posiadaniem nowoczesnych, sprawnych i bezpiecznych obiektów spotkań biznesowych oraz infrastrukturą zapewnianiającą wygodną dla uczestników spotkań i szybką dostępność komunikacyjną. Kolejny element sprawnego zarządzania turystyką biznesową to struktury organizacyjne dla przyciągania spotkań biznesowych. Tworzone są na potrzeby rozwoju produktu turystyka biznesowa - muszą posiadać dużą samodzielność w podejmowaniu decyzji, budżet na realizację działań promocyjnych, a także plany i narzędzia dla efektywnego wykorzystywania tego budżetu. Zarządzający turystyka biznesową powinni mieć doskonałe rozpoznanie zachodzących zmian w gospodarce światowej (mają one istotny wpływ na turystykę biznesową) i na bieżąco śledzić zmiany zachodzące w swoim regionie, zarówno po stronie podażowej, jak i popytowej rynku turystyki biznesowej. Dla osiągnięcia celów i weryfikacji hipotez autor podejmuje się obserwacji i analizy zjawisk gospodarczych, zachowań podmiotów rynkowych funkcjonujących na rynku turystyki biznesowej, przedmiotu transakcji (spotkania biznesowe) na świecie i w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem destynacji dobrze rozwiniętych gospodarczo. Wykorzystane zostały w pracy źródła wtórne informacji: raporty i statystyki instytucji badawczych, doradczych i organizacji branżowych, raporty specjalistycznych czasopism, a także dane ogólnodostępnych statystyk krajowych i międzynarodowych, a także strony internetowe obiektów spotkań. Identyfikacja istotnych czynników i procesów dla zarządzaniu turystyką biznesową w regionie i destynacji wymagała zastosowania metody obserwacji, analizy i dedukcji. W tym przeprowadzono analizy funkcjonowania podmiotów na rynku turystyki biznesowej na świecie i w Polsce. Niniejsza opracowanie składa się z: wstępu, trzech rozdziałów i zakończenia. W rozdziale pierwszym przedstawiono, na podstawie analizy literatury przedmiotu, podstawowe pojęcia związane z turystyką biznesową, przemysłem spotkań. Pokazano specyfikę produktu na rynku turystycznym i determinanty rozwoju turystyki biznesowej wynikające z ogólnych właściwości rynku turystycznego. W rozdziale drugim dokonano przeglądu podejść do zjawiska globalizacji w różnych jego aspektach i glokalizacji. Podkreślono wpływ globalizacji na rynek turystyki biznesowej, stronę podażową i popytową, z przedstawieniem zachodzących zmian na przykładach najbardziej atrakcyjnych regionów świata (np. państwo-miasto Singapur). A także zidentyfikowano (na podstawie raportów i analiz międzynarodowych firm doradczych) megatrendy w gospodarce światowej i opisano je jako wyzwania w zarządzaniu turystyką biznesową. Wybrane aspekty lokalne w zarządzaniu turystyka biznesową przedstawia rozdział trzeci. Autor odnosząc się do globalnych zjawisk w gospodarce, pokazał koncentrację geograficzną obiektów spotkań, jako szansę na rozwój turystyki biznesowej (w świetle zachodzących w gospodarce światowej zmian) w regionie, na przykładzie województwa śląskiego, a jednocześnie duże wyzwanie dla administracji miast i menadżerów obiektów spotkań. Następnie zaproponowano metodykę mierzenia atrakcyjności spotkań biznesowych dla skutecznego angażowania środków finansowych i wysiłków organizacyjnych dla przyciągania wielkich wydarzeń biznesowych na przykładzie miasta Katowice. Rozdział zakończony jest przedawnieniem różnych obszarów badawczych koniecznych do monitorowania rynku turystyki biznesowej dla skutecznego kształtowania i poprawy atrakcyjności oferty destynacji i przedsiębiorstw turystycznych na tym rynku. Analiza wyników badań rynkowych z kilku lat pozwala zauważyć jak realizowane inwestycje i aktywność lokalnego ConventionBureau wpływają na rynek spotkań w mieście. W zakończeniu odniesiono się do zidentyfikowanych czynników sukcesu w zarządzaniu turystyką biznesową w świetle aktualnej sytuacji na świecie i w Polsce wskazując na najważniejsze wnioski płynące z opracowania, które mogą być uwzględnione przez podmioty kształtujące swoją ofertę na rynku turystyki biznesowej.
Rozdział I - Determinanty kształtujące zarządzanie turystyką biznesową w destynacji
1. Podróże służbowe a turystyka biznesowa
1.1. Ewolucja pojęcia turystyka
1.2. Turystyka biznesowa - w poszukiwaniu definicji
2. Przemysł spotkań jako podażowa strona rynku turystyki biznesowej
2.1. Specyfika rynku turystyki biznesowej
2.2. Przemysł spotkań - definicja i charakterystyka
3. Specyfika zarządzania turystyką biznesową w regionie
4. Zarządzanie produktem turystycznym na przykładzie turystyki biznesowej
4.1. Usługi turystyczne jako produkt na rynku turystycznym
4.2. Turystyka biznesowa jako produkt przedsiębiorstwa turystycznego i destynacji
Rozdział II - Globalizacja i glokalizacja jako czynniki zarządzania w turystyce biznesowej
1. Globalizacja wobec glokalizacji
1.1. Pojęcie globalizacji w teorii ekonomii
1.2. Glokalizacja jako cecha współczesnej globalizacji
2. Wpływ globalizacji na rynek turystyki biznesowej
2.1. Popyt na rynku turystki biznesowej w świetle zachodzących procesów globalizacji
2.2. Podaż na rynku turystki biznesowej w świetle zachodzących procesów globalizacji
3. Wpływ megatrendów gospodarczych i społecznych na zarządzanie turystyka biznesową
3.1. Megatrendy gospodarcze i społeczne - identyfikacja
3.2. Wyzwania dla zarządznia turystyką biznesową w świetle zmian w gospodarce światowej
3.3. Singapur - miasto sukcesu na rynku turystyki biznesowej
Rozdział III - Lokalne aspekty zarządzania turystyką biznesową - na przykładzie województwa śląskiego i Katowic
1. Koncentracja geograficzna wielkich obiektów spotkań i jej wpływ na zarządzanie turystyką biznesową w województwie śląskim
1.1. Województwo śląskie jako atrakcyjna destynacja na rynku turystyki biznesowej
1.2. Kluczowe instytucje dla zarządzania turystyką biznesową w województwie śląskim
1.3. Wyzwania dla dalszego rozwoju turystyki biznesowej w województwie śląskim
2. Ocena atrakcyjności spotkań biznesowych jako istotny element w procesie zarządzania turystyką biznesowej w destynacji - przykład Katowic
2.1. Miernik atrakcyjności spotkań biznesowych - uzasadnienie i dobór zmiennych
2.2. Metodyka wyliczania miernika oceny atrakcyjności spotkań biznesowych
2.3. Propozycja dla wyliczania korekty oceny atrakcyjności spotkań biznesowych
3. Wykorzystanie badań rynku turystyki biznesowej w zarządzniu destynacją i obiektem spotkań biznesowych
3.1. Przyczyny badań rynku turystyki biznesowej w Katowicach i główne obszary badawcze
3.2. Wybrane wyniki badań rynku turystyki biznesowej w Katowicach
Zakończenie
Bibliografia
Literatura zwarta
Artykuły
Inne źródła (materiały, dokuemnty, raporty)
Witiyny internetowe
Spis tabeł
Spis rysunków
Spis treści
WstępRozdział I - Determinanty kształtujące zarządzanie turystyką biznesową w destynacji
1. Podróże służbowe a turystyka biznesowa
1.1. Ewolucja pojęcia turystyka
1.2. Turystyka biznesowa - w poszukiwaniu definicji
2. Przemysł spotkań jako podażowa strona rynku turystyki biznesowej
2.1. Specyfika rynku turystyki biznesowej
2.2. Przemysł spotkań - definicja i charakterystyka
3. Specyfika zarządzania turystyką biznesową w regionie
4. Zarządzanie produktem turystycznym na przykładzie turystyki biznesowej
4.1. Usługi turystyczne jako produkt na rynku turystycznym
4.2. Turystyka biznesowa jako produkt przedsiębiorstwa turystycznego i destynacji
Rozdział II - Globalizacja i glokalizacja jako czynniki zarządzania w turystyce biznesowej
1. Globalizacja wobec glokalizacji
1.1. Pojęcie globalizacji w teorii ekonomii
1.2. Glokalizacja jako cecha współczesnej globalizacji
2. Wpływ globalizacji na rynek turystyki biznesowej
2.1. Popyt na rynku turystki biznesowej w świetle zachodzących procesów globalizacji
2.2. Podaż na rynku turystki biznesowej w świetle zachodzących procesów globalizacji
3. Wpływ megatrendów gospodarczych i społecznych na zarządzanie turystyka biznesową
3.1. Megatrendy gospodarcze i społeczne - identyfikacja
3.2. Wyzwania dla zarządznia turystyką biznesową w świetle zmian w gospodarce światowej
3.3. Singapur - miasto sukcesu na rynku turystyki biznesowej
Rozdział III - Lokalne aspekty zarządzania turystyką biznesową - na przykładzie województwa śląskiego i Katowic
1. Koncentracja geograficzna wielkich obiektów spotkań i jej wpływ na zarządzanie turystyką biznesową w województwie śląskim
1.1. Województwo śląskie jako atrakcyjna destynacja na rynku turystyki biznesowej
1.2. Kluczowe instytucje dla zarządzania turystyką biznesową w województwie śląskim
1.3. Wyzwania dla dalszego rozwoju turystyki biznesowej w województwie śląskim
2. Ocena atrakcyjności spotkań biznesowych jako istotny element w procesie zarządzania turystyką biznesowej w destynacji - przykład Katowic
2.1. Miernik atrakcyjności spotkań biznesowych - uzasadnienie i dobór zmiennych
2.2. Metodyka wyliczania miernika oceny atrakcyjności spotkań biznesowych
2.3. Propozycja dla wyliczania korekty oceny atrakcyjności spotkań biznesowych
3. Wykorzystanie badań rynku turystyki biznesowej w zarządzniu destynacją i obiektem spotkań biznesowych
3.1. Przyczyny badań rynku turystyki biznesowej w Katowicach i główne obszary badawcze
3.2. Wybrane wyniki badań rynku turystyki biznesowej w Katowicach
Zakończenie
Bibliografia
Literatura zwarta
Artykuły
Inne źródła (materiały, dokuemnty, raporty)
Witiyny internetowe
Spis tabeł
Spis rysunków
Książka
-
ISBN:
978-83-64036-57-6
-
Autor:
Krzysztof Cieślikowski
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
145 x 205 mm
-
Liczba stron:
182
-
Oprawa:
Miękka
Inne tytuły z tej serii:
Strategie rozwoju turystyki w regionie
39,20
PLN
Organizacja pracy w hotelarstwie
5,00
PLN
Promocja i informacja w turystyce
7,00
PLN
Ekonomika turystyki i rekreacji
64,80
PLN
Wyspy Bałtyku Przewodnik dla nurków
45,15
PLN
Polska Atlas turystyki wiejskiej 2010/2011
12,76
PLN
42,53 PLN
Oszczędzasz 29.77 PLN
Transformacje prawa turystycznego
5,00
PLN
Obsługa ruchu turystycznego
56,00
PLN
Marketing w turystyce PWE
19,90
PLN
46,00 PLN
Oszczędzasz 26.10 PLN
Drogi ewolucji drukowanych przewodników turystycznych po Polsce
14,90
PLN
36,90 PLN
Oszczędzasz 22.00 PLN
Międzynarodowe organizacje turystyczne
25,00
PLN
38,85 PLN
Oszczędzasz 13.85 PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie
32,13
PLN
Ekonomia i prawo w hotelarstwie Podręcznik Podstawy ekonomiczne i prawne w hotelarstwie
15,30
PLN
30,60 PLN
Oszczędzasz 15.30 PLN